فرماندار آستانه اشرفیه خبر داد؛

توزیع ۵ هزار ماسک در داروخانه های آستانه اشرفیه

فرماندار آستانه اشرفیه از توزیع ۵ هزار عدد ماسک در ۳ داروخانه شهر آستانه اشرفیه و همچنین یک داروخانه شهر بندرکیاشهر، به منظور عرضه عمومی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس محمودی امروز در گفتگو با ایرنا، با اشاره به اینکه توزیع این تعداد ماسک توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در بین داروخانه های منطقه صورت گرفته افزود: توزیع این تعداد ماسک بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا و ستاد تنظیم بازار این شهرستان و به قیمتی مناسب انجام شده است.

وی افزود: همچنین امروز تعداد یکهزار و ۳۰۰ عدد ماسک نیز از سوی سپاه پاسداران این شهرستان به منظور عرضه به متقاضیان در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: طبق هماهنگی های صورت گرفته از سوی فرمانداری و سپاه ناحیه آستانه اشرفیه قرار است تعداد ۲۰ هزار عدد ماسک توسط واحدهای بسیج خواهران این منطقه برای عرضه عمومی تولید شود.

وی دسترسی راحت تر مردم به اقلام بهداشتی را از سیاست های ستاد مقابله با کرونا این شهرستان دانست و ادامه داد: همچنین طی چند روز اخیر تعداد ۵ واحد صنفی(قلیان سرا و چای خانه ) در این شهرستان به علت عدم رعایت مصوبات این ستاد در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا پلمپ شده است.

فرماندار آستانه اشرفیه افزود : طبق این مصوبات کلیه قلیان سراها، چایخانه ها، بازارهای هفتگی در این شهرستان تعطیل شده است.

محمودی بر ضرورت اجرای مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و یاداور شد: بر اساس مصوبات این ستاد ساعت کاری اصناف در این شهرستان ۱۰ صبح تا ۱۹ در نظر گرفته شده است.

وی حضور مردم در اجتماعات مختلف را در شیوع ویروس خطرناک کرونا موثر دانست و افزود: متاسفانه شاهدیم که برخی از صنوف این دستورالعمل را رعایت نمی کنند و در ساعاتی خارج از ساعات اعلام شده فعالیت دارند.

محمودی اظهار داشت: گشتی متشکل از نمایندگان فرمانداری، اصناف و نیروی انتظامی بر نحوه فعالیت اصناف مختلف این منطقه نظارت خواهند داشت، ضمن آنکه در صورت مشاهده عدم رعایت ساعات کاری توسط اصناف برخورد قانونی نسبت به پلمپ واحدهای متخلف صورت خواهد گرفت.

وی همکاری کلیه اصناف این شهرستان با ستاد مقابله با ویروس کرونا را ضروری دانست و یادآور شد: رعایت ساعات کاری اعلام شده شامل فعالیت داروخانه ها ، مراکز درمانی و بهداشتی و برخی صنوف تامین کننده مایحتاج ضروری مردم منطقه نمی شود.

وی به ضد عفونی معابر شهری و روستایی در این شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: ضد عفونی و گندزدایی معابر عمومی شهری و روستایی در این منطقه با جدیت توسط شهرداری ها و دهیاری ها ادامه دارد و همچنان نیز استمرار خواهد داشت.

محمودی در ادامه بهترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را ماندن مردم در منازل عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می رود مردم آرامش خود را در مقابله با ویروس کرونا حفظ و از خروج غیر ضروری از منازل خودداری کنند.

وی از مردم خواست تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، هشدارهای شبکه بهداشت و درمان را در جهت مقابله با ویروس کرونا جدی بگیرند.

تعداد ۱۴ داروخانه و همچنین تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی تحت پوشش ۲۱ اتحادیه در شهرستان آستانه اشرفیه فعالیت دارند.

Share