سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

توزیع اقلام بهداشتی در ۶۰ داروخانه گیلان | مردم ماسک پارچه ای بزنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رشد سه تا پنج برابری تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و گفت: ۲۰ داروخانه در سطح شهرستان رشت و ۴۰ داروخانه در شهرستان های گیلان این اقلام بهداشتی را توزیع خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدرضا نقی پور با اشاره به وجود کمبود در حوزه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در داروخانه ها، اظهار کرد: متاسفانه به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان و افزایش نیاز مردم به اقلام بهداشتی به ویژه ماسک و الکل، با آشفته بازار احتکار و افزایش قیمت این اقلام مواجه شدیم.

وی از تشکیل کارگروه تولید، توزیع و نظارت زیر نظر ستاد مبارزه با کرونای گیلان خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه حمایت از افزایش تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با تکیه بر ظرفیت های تولیدی استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طی دو هفته اخیر شاهد رشد سه تا پنج برابری تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده در استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ واحد تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک سه لایه استاندارد، ۱۵ تن الکل و ۲۱۰ هزار قوطی محلول و ژل ضد عفونی تولید می کنند.

نقی پور با بیان اینکه تولیدات مذکور از طریق داروخانه ها و با قیمت مصوب به دست مردم خواهد رسید، گفت: ۲۰ داروخانه در سطح شهرستان رشت و ۴۰ داروخانه در شهرستان های گیلان این اقلام بهداشتی را توزیع خواهند کرد لذا برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه از طریق شرکت های پخش دارو و داروخانه ها، نظارت را افزایش دادیم.

وی با اشاره به جمعیت استان گیلان، تولیدات بهداشتی فعلی را جوابگو ندانست و یادآور شد: هرچقدر هم تولید را افزایش دهیم باز کمبود وجود دارد لذا افراد خودشان با استفاده از پارچه کتان ماسک چندبار مصرف تولید کنند. البته به دنبال فعال سازی کلیه ظرفیت های تولیدی استان هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اقلام بهداشتی احتکار شده پس از کشف تحویل دانشگاه می شود، خاطرنشان کرد: علوم پزشکی مصرف کننده بزرگ این اقلام در بیمارستان هاست. البته دانشگاه مسئولیت مستقیم در توزیع دارو و اقلام پزشکی و بهداشتی ندارد و این اقلام از طریق سه شرکت پخش دارو در استان انجام می شود.

Share