مدیرکل سابق محیط زیست استان گیلان؛

تمام تجربه خود را برای حفظ محیط زیست گیلان به کار گرفتم | هیچ کدام از همکاران خطایی انجام ندادند

محمدپور گفت: همیشه سعی کردیم که در همه امور برنامه داشته باشم و به عنوان یک سرباز و یک بومی تمام تجربه خود را برای حفظ و احیای محیط زیست استان به کار گرفتم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با حضور احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور و همچنین معاون عمرانی استانداری گیلان صبح روز پنجشنبه در رشت برگزار شد.

قربانعلی محمدپور، مدیرکل سابق محیط زیست استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه در هر کجا باشیم باید خادم مردم باشیم، گفت: همیشه سعی کردیم که در همه امور برنامه داشته باشم و به عنوان یک سرباز و یک بومی تمام تجربه خود را برای حفظ و احیای محیط زیست استان به کار گرفتم.

وی گفت: مدیریت پسماند یکی از اقدامات و کارهای در حال انجام در استانی است که روزانه ۱۵۰۰ تن زباله تولید می‌کند.

محمدپور با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۳ هزار میلیارد ریال برای مدیریت پسماند اختصاص داده شد، افزود: این رقم با تلاش همه مدیران استان در شرایط سخت مالی به گیلان داده شد.

وی افزود: دو کارانه کمپوست در لنگرود و تالش با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است و در اردیبهشت ماه تصفیه‌خانه سراوان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل سابق محیط زیست استان گیلان یادآور شد: به خودمان می‌بالیم که در ابتدای ورودم یک الی دو مورد تصفیه‌خانه بیمارستانی داشتیم ولی اکنون همه بیمارستان‌ها دارای تصفیه‌خانه هستند.

وی افزود: در این مدت خیلی مورد مواخذه قرار گرفتیم و خدا را شاکر هستیم که هیچ کدام از مدیران و همکاران ما خطایی انجام ندادند و با قوت برای پیشرفت حفظ محیط زیست کار کردند.

محمدپور در مورد تالاب‌های استان با اشاره به ورود سنبل آبی، اظهار کرد: در مورد تالاب‌ها خیلی اقدامات خوبی انجام شد و ۱۲ دستگاه برای زنده شدن تالاب نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ساسان کفایی مدیری جدید، جوان و با تجربه در عرصه محیط زیست است، افزود: امیدوارم چرخ محیط زیست گیلان با هدایت دکتر کفایی بهتر بچرخد.

Share