هواشناسی گیلان اعلام کرد:

تداوم کاهش دما و بارندگی‌ها تا فردا در گیلان | خروج سامانه بارشی از روز سه‌شنبه

مازیار غلامی، سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: کاهش دما و بارش باران و برف تا روز سه شنبه در استان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: کاهش دما و بارش باران و برف تا روز سه شنبه در استان ادامه دارد.

مازیار غلامی افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه است؛ از این رو؛ عمده نقاط استان ابری و توام با بارش باران و وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف است.

وی عنوان کرد: به تدریج از روز سه شنبه با خروج سامانه بارشی؛ شاهد کاهش ابر برای ارتفاعات یخبندان و نیز در طول روز روند افزایش دما را تا پایان هفته خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: براساس نقشه های هواشناسی آسمان استان در روز چهارشنبه قسمتی ابری تا ابری، مه آلود همراه با بارندگی پراکنده و یخبندان پیش بینی می شود.

 غلامی بیشینه و کمینه دمای هوای استان را طی شبانه روز گذشته در استان به ترتیب مربوط به منجیل با  ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و دیلمان و جیرنده چهار درجه زیر صفر عنوان کرد.

سرپرست پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشترین و کمترین دمای رشت مرکز استان گیلان نیز طی شبانه روز گذشته ۱۱ و سه درجه سانتی گراد بالای صفر  ثبت شده است.

 بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در گیلان نیز با ۴۱ میلیمتر مربوط به شهرهای رشت و بندر انزلی بوده است.

Share