مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

تب سنجی از دو هزار و ۵۰۰ مسافر در منطقه حیران آستارا

از دو هزار و ۵۰۰ مسافری که امروز مورد تب سنجی قرار گرفتند هشت مسافر به دلیل تب بالا به صورت سرپایی درمان و به شهرهای خود برگشتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان در سفر یک روزه به شهرستان در بازدید از کنترل و تب سنجی مسافران ورودی به گیلان در حیران آستارا گفت: دو هزار و ۵۰۰ مسافر حین ورود به گیلان در منطقه حیران آستارا توسط نیروهای جمعیت هلال احمر تب سنجی شدند.

مهدی ولی پور افزود: از دو هزار و ۵۰۰ مسافری که امروز مورد تب سنجی قرار گرفتند هشت مسافر به دلیل تب بالا به صورت سرپایی درمان و به شهرهای خود برگشتند.

وی با اشاره به گسترش عملیات تب سنجی مسافران ورودی به گیلان عنوان کرد: البته علاوه بر آستارا در شهرستان چابکسر نیز این طرح اجرا می شود و نیروهای جمعیت هلال احمر با مشاوره در خصوص خطرات بیماری کرونا نسبت به تب سنجی مسافران اقدام می کنند.

ولی پور با اشاره به نیروهای اموزش دیده امدادگر گیلان بیان کرد: آموزش های لازم به داوطلبان و نیروهای هلال احمر گیلان در رابطه با پیشگیری از بیماری کرونا ارائه شده است و داروخانه هلال احمر رشت نیز از آمادگی کامل برای فروش عرضه مورد نیاز در رابطه با کرونا برخوردار است.

وی با اشاره به ایجاد یک خط برای آموزش مردم گفت: با توجه به درخواست های متعدد مردم، فایل آموزش صوتی آشنایی با ویروس کرونا بر روی خط ۱۱۲ با شماره گیری عدد ۳ در استان های قم، گیلان و تهران فعال شده است.

وی ادامه داد: این شماره دارای خصوصیات ویژه ای است و بر اساس استانداردهای شبکه های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه و ثابت وجود دارد.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

Share