مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا خبر داد:

بهبودی ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوانزا در آستارا | تب‌سنجی ۷۵ هزار ترددکننده در مرز آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ۳۷ بیمار مشکوک به بیماری کرونا و آنفلوانزا در چند روز گذشته در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بستری شدند و از این تعداد ۱۲ بیمار بهبود یافتند و ۲۵ بیمار نیز تحت درمان هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر نظام عباسی در نشست خبری در شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به وضعیت مناسب بیماران این شهرستان بیان کرد: بیشتر بستری شدگان بین ۴۵ تا ۵۵ سال سن هستند و ۱۵ پرستار و دو پزشک نیز در بخش قرنطینه بیمارستان این شهرستان به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به تعداد نمونه گیری از بیماران مشکوک تصریح کرد: ۱۰ نمونه آزمایش کرونا از بیماران مشکوک در شهرستان به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شده و تاکنون جواب آزمایش ها دریافت نشده است و به زودی کیت های تشخیص کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وارد گیلان خواهد شد.

عباسی با تاکید بر گستردگی حجم تب سنجی در آستارا گفت: ۷۵ هزار ترددکننده در مرز آستارا ظرف یک ماه تب سنجی شده و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از کرونا در آستارا گزارش نشده است و دوره درمان افراد مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا حدود ۱۴ روز است و افراد بعد از مرخصی نیز با توجه به دستور پزشک تحت مراقبت قرار می گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به علت کمبود اقلام بهداشتی مورد نیاز در شهرستان گفت: با توجه به اضطراب موجود در جامعه به خاطر شیوع بیماری کرونا، هم اکنون با کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده مواجه هستیم اما بهترین داروها برای درمان بیماران مشکوک به کرونا در داروخانه ها موجود است.

عباسی بار دیگر با تکذیب شایعه انتقال بیماران کرونا از شهرهای دیگر به آستارا بیان کرد: بیمارستان قدیمی آستارا به قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا اختصاص ندارد و مردم به شایعات در این رابطه توجه نکنند و همچنین در روزهای گذشته معابر شهری آستارا، لوندویل، محوطه امام زادگان، فرمانداری، دادگستری، آرامستان، محوطه بیمارستان و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی برای پیشگیری از شیوع کرونا گند زدایی شده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی پرستاران، دکترها و پرسنل بهداشت و درمان شهرستان آستارا تصریح کرد: زحمت کشان بیمارستان شهید بهشتی آستارا چندین روز است که بطور شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند و مردم نیز از سفرها، ترددهای غیرضروری و همچنین حضور در تجمعات پرهیز و با شتستشوی مداوم دست ها و رعایت نکات بهداشتی به پیشگیری از این بیماری اقدام و در صورت مشاهده علائمی نظیر سرفه های خشک، عطسه و تب به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share