در نشست ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید شد:

بسیج مردم و دولت جهت شکست کرونا | شهرداری‌ها ضدعفونی کردن معابر عمومی را ادامه دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم رعایت کامل توصیه های بهداشتی از سوی مردم و ممانعت از سفرها و رفت و آمد غیر ضروری، از همه ادارات و دستگاه های اجرایی خواست: تمام ظرفیت خود را در جهت مقابله و شکست بیماری کرونا به کار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد علی ویشکایی در جلسه ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، با بیان اینکه همه ادارات و دستگاه های اجرایی باید تمام ظرفیت خود را در راستای مقابله با این بیماری به کار برند، افزود: نیاز است با برنامه ریزی و همکاری مناسب و رفع بورکراسی اداری، کاستی ها و ضعف های موجود در اسرع وقت رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در هیچ حوزه خدمات رسانی با خلا مواجه باشیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهرداری ها کماکان ضد عفونی کردن معابر عمومی را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت ادامه داد: ضد عفونی کردن زندان ها و تامین تجهیزات بهداشتی مورد نیاز زندان و تامین تجهیزات مورد نیاز جهت دستگاه های خدمات رسان شهرستان از دیگر اولویت های این ستاد است.

ویشکایی با اشاره به برخی کمبودها در زمینه تامین مواد ضد عفونی کننده و ماسک در سطح استان، گفت: کارخانه های تولید مواد بهداشتی مستقر در استان حق خروج مواد بهداشتی به خارج از استان، قبل از تامین نیازمندی کامل لوازم بهداشتی استان را ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با بیان اینکه فعالیت کلیه سینماها و مجتمع های فرهنگی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است، افزود: شهرداری ها نیز موظف هستند امکان استفاده از تجهیزات ورزشی پارک ها و امکانات بازی کودکان را محدود نمایند.

وی با تاکید بر اینکه آحاد مردم باید جهت مقابله با این بیماری بسیج شوند، از شهروندان خواست تا حد امکان از خروج از منزل جهت موارد غیر اضطراری امتناع کنند.

ویشکایی ادامه داد: در شرایط موجود جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و رعایت کامل بهداشت فردی در کنار حفظ روحیه و دوری از اضطراب و نگرانی بیجا می تواند بسیار کارگشا باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با بیان اینکه فعالیت کلیه قلیان سراها و گیم نت ها نیز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است، اظهار داشت: در صورت مشاهده موارد تخلف، نیروی انتظامی نسبت به پلمپ این اماکن اقدام خواهد کرد.

وی با تقدیر از تلاش و همکاری خوب صدا و سیما و سایر رسانه ها در اطلاع رسانی و آموزش عموم مردم در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در جامعه، افزود: باید با اطلاع رسانی مناسب از سفرهای غیر ضروری و رفت و آمد های غیر اضطراری در سطح شهر جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت همچنین از بخشداران تابعه شهرستان خواست: امکانات و تجهیزات کل بخش خود را جهت کمک به شبکه های بهداشت بسیج نمایند.

ویشکایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری عموم مردم فهیم شهرستان و تلاش مضاعف همه مسئولین بتوانیم با کاستن مشکلات، زمینه غلبه و کنترل کامل این بیماری در سطح شهرستان و استان فراهم گردد.

Share