نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛

برپایی بیمارستان سیار در ‌بیمارستان رازی رشت | با برپایی بیمارستان صحرایی در گیلان مخالفم

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از برپایی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی سیار در محوطه مرکز درمانی رازی رشت خبر داد و گفت: ۴۳ درصد از بیمارانی که در گیلان مشکوک به کرونا بودند بهبود یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی شادنوش در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ۴۳ درصد از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند بهبود یافتند اظهار داشت: در راستای افزایش ظرفیت‌های استان، به‌زودی شاهد برپایی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی سیار در محوطه مرکز درمانی رازی رشت خواهیم بود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان شرایط حاضر استان را شرایطی غیرعادی خواند و با تأکید بر اینکه در وضعیت فعلی حتی از شرایط بحرانی نیز عبور کرده‌ایم عنوان کرد: این روزها مدام صحبت‌هایی درباره کمبود تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان‌های گیلان می‌شنویم در حالی‌که این کلی‌گویی‌ها تنها اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

شادنوش کمبود در بخش تجهیزات حفاظت فردی بیمارستان‌ها را مورد تأیید قرار داد و با بیان اینکه وزارت بهداشت هم به این امر واقف است تصریح کرد: نیازها زیاد است از طرفی تولیدات هم انجام و به بازار تزریق می‌شود اما به علت اینکه ما در یک شرایط بسیار ویژه و بحرانی هستیم تعادل لازم بین عرضه و تقاضا به هم خورده و وجود ندارد.

وی تلاش وزیر بهداشت به‌عنوان هماهنگ‌کننده کلیه دستگاه‌های متولی برای تولید، عرضه و تأمین لوازم حفاظت فردی مورد نیاز بیمارستان‌ها و کادر درمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: آنچه که باید نگرانش باشیم این است که آیا کسی در بخش‌های بیمارستانی استان امکان دارد که بدون وسایل حفاظتی باشد که یقیناً چنین چیزی نیست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان طرح این مسئله که وسایل تجهیزات حفاظت فردی باید به وفور در بیمارستان‌ها باشد را نیز مورد نقد قرار داد و گفت: اگر این لوازم به مقدار وفور باشد خیلی هم عالی است حتی هزینه تأمین آن هم مهم نیست و دولت بودجه لازم را در اختیار قرار داده اما مسئله این است که تجهیزات به مقدار زیاد در کشور وجود ندارد تا بخواهیم آن را تهیه کنیم.

شادنوش کمبود تجهیزات حفاظت فردی را مشکلی که بسیاری از کشورهای دنیا نظیر ایالات متحده با داشتن تنها ۲۰۰ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تلقی کرد و ابراز داشت: همه برای رفع کمبود لوازم و تجهیزات حفاظتی در کشورمان بسیج شده‌اند بنابراین دامن زدن به این بحث‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حضور کادر درمان بدون لباس حفاظتی در داخل بخش‌ها به‌هیچ عنوان مورد قبول نیست و مجموعه وزارت بهداشت هرگز رضایت به این موضوع نداده و نخواهد داد افزود: حفاظت از کادر درمانی مورد تأکید سازمان بهداشت جهانی به‌ویژه وزارت بهداشت و درمان کشورمان است و این موضوع همیشه در اولویت قرار دارد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ضمن ابراز تأسف از اظهاراتی که این روزها در مورد کمبود تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان‌های استان می‌شود عنوان کرد: ما در یک وضعیت بحرانی و اضطراری قرار گرفته‌ایم بنابراین طبیعتاً در چنین شرایط ویژه و پیش‌بینی نشده‌ای امکان بروز برخی نواقص و کمبودها وجود دارد.

شادنوش ایثارگری و خدمت‌رسانی به مردم را رسالت وزارت بهداشت و درمان خواند و افزود: جوانان رشید ایران اسلامی در صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و امروز نوبت ایثارگری و فداکاری به سربازان حوزه سلامت رسیده که الحق والانصاف تاکنون جانانه در میدان ایستادگی کرده‌اند.

وی رمز عبور از این شرایط سخت و پیچیده و بحرانی را اتحاد، انسجام، همراهی و مسئولیت‌پذیری همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم دانست و خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده وزیر بهداشت در گیلان از تمام ارتباطاتم و ظرفیت‌ها برای بسیج کمک‌های کشور به استان استفاده کرده‌ام و همچنان نیز این روند را ادامه خواهد داد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پاسخ به این پرسش که در صورت افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده از چه ظرفیت‌هایی مثل بیمارستان صحرایی برای پذیرش و درمان آنان مدنظر است افزود: شرایط فعلی شرایط بسیار سختی است از طرفی امیدی به اینکه به زودی این مشکل در استان حل شود وجود ندارد.

شادنوش از مخالفت خود با برپایی بیمارستان صحرایی در گیلان به علت اینکه در مردم اضطراب و نگرانی ایجاد می‌کند سخن گفت و ابراز داشت: اگر منظور دوستان از بیمارستان صحرایی ایجاد بیمارستان سیار و افزایش تخت‌های بیمارستانی در گیلان بوده باید بگویم این موضوع مدنظر خود ما نیز هست و اتفاقاً برای آن برنامه‌ ویژه‌ای داریم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت شرایط کنونی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بیمارستان صحرایی همان‌طور که از نامش پیدا است ویژه دوران جنگ بوده که در خارج شهرها برپا می‌شود از طرفی هیچ کسی در داخل شهر بیمارستان صحرایی برپا نمی‌کند.

Share