دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گیلان تأکید کرد:

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با آرای وارداتی و انتقال آرا | اجازه نمی‌دهیم متخلفین به اهداف خود برسند

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی با متخلفین آرای وارداتی و عاملان خرید و فروش آرا برخورد قاطع می‌کند، گفت: در گلوگاه‌های ورودی استان نظیر تالش، رضوانشهر، ماسال و رودبار تدابیر امنیتی دقیق اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی با متخلفین آرای وارداتی و عاملان خرید و فروش آرا برخورد قاطع می‌کند، گفت: در گلوگاه‌های ورودی استان نظیر تالش، رضوانشهر، ماسال و رودبار تدابیر امنیتی دقیق اتخاذ شده و با کوچکترین رفتار متخلفین و افرادی که در صدد نا امن کردن فضای انتخابات هستند، برخورد قانونی می‌شود.

احمد آقایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند انتخابات در استان گیلان بسیارعالی است و مردم با شور و شوق وصف ناپذیر پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند، اظهار کرد: دستگاه قضایی و دادستان‌ها به کمک قضات دادسراها، عوامل اطلاعاتی در سپاه، بسیج و نیروی انتظامی امنیت متخلفین را نا امن کرده‌اند.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گیلان با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی به کمک دادستان‌ها، قضات دادسرا در همه جا حضور دارند، افزود: در تالش تخلفاتی مبنی بر خرید و فروش آرا فراوان گزارش شده است.

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضا در پی تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه با تمام تلاش به مانند گذشته و با شدت بیشتر، رای مردم را حق الناس می‌داند و با برخورد قاطع با متخلفین فضای امن را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم می‌کنند، گفت: با شایعه‌سازان فضای مجازی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، برخورد قاطع می‌شود.

وی در خصوص توقف اتوبوس حاملان خرید رای و آرای وارداتی در فومن، گفت: گزارش مورد نظر در حال بررسی است، برای انتقال آرا و صیانت از صندوق‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گیلان در خصوص تخلفاتی نظیر ورود اتوبوس‌های حامل آرا از دیگر استان‌ها گفت: انتقال و خرید و فروش آرا به عنوان رای وارداتی تخلف محسوب می‌شود و در این راستا ستاد پیشگیری و امنیتی با حضو ر دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی داشتیم در خصوص امنیت انتخابات، مشارکت مردم و صیانت از آرا نکاتی تدابیری اتخاذ شده و در گلوگاه‌های ورودی استان نظیر تالش، رضوانشهر، ماسال و رودبار تدابیر امنیتی دقیق اتخاذ شده و با کوچکترین رفتار متخلفین و افرادی که در صدد نا امن کردن فضای انتخابات هستند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با متخلفین با آرای وارداتی و انتقال آرا به شدت برخورد می‌کند، گفت: نیروهای اطلاعات سپاه، بسیج و انتطامی فضای انتخابات را رصد می‌کنند و اجازه نمی‌دهیم که متخلفین به اهداف خود برسند.

آقایی تصریح کرد: دادستان‌ها به کمک قضات دادسرا و نیروهای امنیتی فضای امن متخلفین انتقال آرا و خریدار را نا امن کرده‌اند، امسال با رهنمودهای رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان‌های سراسر استان به کمک دادیاران، بازرپرسان و نیروهای امنیتی و حفاظتی  فضای امن متخلفین خرید و انتقال آرای وارداتی را ناامن کرده‌اند.

Share