سرپرست پليس امنيت عمومی گیلان خبر داد:

برخورد بدون اغماض پلیس با صنوف متخلف در گیلان

سرهنگ علی صداقت، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گیلان از برخورد بدون اغماض پلیس با صنوف متخلف به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گیلان از برخورد بدون اغماض پلیس با صنوف متخلف به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در گیلان خبر داد.

سرهنگ علی صداقت گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی هماهنگی به عمل آمده با اتاق اصناف استان در خصوص ساعات کار اصناف در روزهای جاری مقرر شد تا اطلاع ثانوی، بازار مرکزی شهرستان رشت از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۸:۳۰ و در مسیر خیابان‌های اصلی قبل ظهر از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۰۰ و بعد ازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۹:۰۰ فعالیت داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود: ضمناً صنوف خواربار و بار فروشی، مرغ و تخم مرغ، قصابی‌ها، نانوایی و فروشگاهای زنجیره‌ای برای تامین مایحتاج مردم، مانند قبل مشغول به کار خواهند بود.

وی در ادامه به برگزاری جلسه با رؤسای اتحادیه تجهیزات پزشکی، نانوایی‌ها و سازمان گردشگری برای رعایت حداکثری بهداشت، توزیع درست و تامین تجهیزات بهداشتی اشاره کرد اظهار داشت: هماهنگی‌های قضائی در مورد نحوه کار تالار‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، قلیانسراها و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه صورت گرفته و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ صداقت تصریح کرد: گشت‌های مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی، بهداشت و معاونت غذا و دارو برای رسیدگی به وضعیت واحدهای صنفی، عدم گرانفروشی و چگونگی فروش لوازم بهداشتی به صورت مستمر در حال انجام است.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه هزار و ۶۳۰ عدد مایع ضدعفونی کننده، ماسک و ۳۳۰ لیتر مایع اولیه ضدعفونی که احتکار شده بود توسط ماموران پلیس امنیت عمومی کشف شد تصریح کرد: یک کارگاه ساخت مایع ضدعفونی کننده تقلبی شناسایی و از ادامه کار آن جلوگیری به عمل آمد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گیلان در پایان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با صنوف متخلف به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تامین امنیت سلامت مردم خاطرنشان کرد: ۵۴ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت ضوابط صنفی پلمپ شد.

Share