ذبیح نیکفر مطرح کرد؛

برای مبارزه با کرونا همه به میدان بیایند| کمبود تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان پیروز

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از کمبود شدید تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان پیروز لاهیجان خبر داد و گفت: فرصت بسیار کم است و برای مقابله جدی با بحران ویروس کرونا باید همه امکانات بسیج شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله نیکفر ضمن تقدیر از همکاری مردم برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اظهار داشت: بیمارستان پیروز لاهیجان با کمبود شدید تجهیزات حفاظت فردی روبه‌رو است و امیدواریم علاوه بر فراهم شدن سریع این امکانات پزشکان از سراسر کشور برای کمک به ما در این میدان سخت حاضر شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه اقداماتی که اخیراً برای مبارزه با ویروس کرونا در این استان انجام شده خوب بوده است عنوان کرد: در این‌جا لازم است از همکاری‌های خوب و صادقانه مردم قدردانی به‌عمل آورم از طرفی به‌علت دیر اقدام کردن دولت جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور مراتب نگرانی خود را اعلام می‌کنم.

نیکفر با تأکید بر اینکه لاهیجان یکی از شهرهای کانون بحران کرونا محسوب می‌شود از موجود نبودن امکانات اولیه حفاظت فردی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون پیگیری و رایزنی‌های زیادی با وزیر بهداشت، معاون وی و نماینده تام‌الاختیارشان در گیلان انجام دادیم تا این امکانات هر چه سریع‌تر و به مقدار لازم فراهم و ارسال شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزارت بهداشت برای ارسال تجهیزات حفاظت فردی به بیمارستان پیروز لاهیجان سخن گفت و با اشاره به اینکه فعلاً این قول‌ها عملی نشده است افزود: امیدواریم بحران شیوع ویروس کرونا مانند بحران بارش برف در استان گیلان نباشد و مانند گذشته شاهد اتفاقات عجیب نباشیم.

وی تعلل مسئولان برای مقابله با بحران‌های مختلف و افزوده شدن حجم مشکلات را به‌دلیل همین رویه کاری مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده وقتی جلساتی برای مدیریت بحران تشکیل می‌شود حتماً اثرات آن باید برای مردم قابل درک و ملموس باشد؛ به بیان دیگر مدیران نباید بنشینند تا بحرانی ایجاد شود بعد با آن مقابله کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس استمداد و کمک گرفتن از نیروهای مردمی و استفاده از ظرفیت آنان برای کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را به‌عنوان یک ضرورت خواستار شد و عنوان کرد: متأسفانه بحث ورود مسافران از مناطق همجوار به گیلان و عدم قائل شدن محدودیت برای این کار نیز به مشکلات ما در استان افزوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه در صورت بروز مشکل برای مسافران ورودی به گیلان، امکانات و تجهیزات بیمارستانی موجود در استان جهت رسیدگی به آنان کافی نیست اظهار داشت: در حال حاضر بیمارستان‌های ما در گیلان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و تجهیزات حفاظت فردی به اندازه کافی در اختیار ندارند.

نیکفر سهمیه قائل شدن برای ارسال تجهیزات حفاظت فردی در چنین شرایطی که موضوع ویروس کرونا به بحران تبدیل شده است را اقدامی غیرمنطقی تلقی کرد و بیان داشت: فرصت ما برای مقابله با مشکلات پیش آمده بسیار کم و محدود است بنابراین از همین فرصتی که داریم باید برای ارائه خدمات لازم به مردم استفاده کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی وضعیت بیمارستان رازی شهر رشت را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با ورود نیروهای مردمی از طریق سپاه و بسیج به نظر می‌رسد وضعیت در این مرکز کمی بهتر شده است اما بیمارستان پیروز لاهیجان همچنان منتظر ورود نیروهای مردمی و ارسال تجهیزات لازم حفاظت فردی است.

وی میدان مبارزه با بحران ویروس کرونا را همانند دوران دفاع مقدس، بسیار سخت و حساس خواند و با تأکید بر اینکه پزشکان، مسئولان و مردم همه باید وارد میدان نبرد جهت درمان و پیشگیری از گسترش بیماری شوند افزود: افرادی که در قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا هستند باید به فکر فرزندان این مملکت باشند که برای نجات جان مردم مشغول فداکاری و ایثارند.

Share