یادداشت/ محمود باقری خطیبانی

با کرونا اعتبار نخرید

دوستان گرامی شما مسئولید و باید به مردم پاسخ دهید نه این که نقش اپوزیسیون بگیرید. این را در ادبیات سیاسی می‌گویند فریب؟! با کرونا برای خودتان اعتبار نخرید!

محمود باقری خطیبانی

۱- در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان که کشور عزیزمان نیز درگیر آن است، مسایل حاشیه‌ای، شایعه پراکنی‌ها، گمانه زنی‌ها، رقابت‌های سیاسی، هجمه‌های رسانه ای، نوع برخورد مسئولین با هم و… به سمت و سویی می‌رود که از آن بوی خوشی به مشام نمی‌رسد.

۲- من به سومدیریت‌ها، ناهماهنگی‌ها، ناکارآمدی‌ها و عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای این مواجهه با این نوع پدیده‌ها را انکار نمی‌کنم؛ اما نمی‌شود خدمات دولت و سایر ارکان نظام و زنجیره مجاهد و ایثارگر پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی، الخصوص سپاه عزیز را که شبانه و روز برای مهار این پدیده شوم جهانی تلاش می کنند نادیده گرفت؛ به طوری که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدافعان سلامت را شهید قلمداد کرده‌اند.

۳- در شرایطی که دولت و دستگاه های اجرایی و دیگر قوا و نهادهای عمومی و بخش خصوصی تلاش می کنند که با ایجاد همدلی، بسیج اجتماعی، کرونا را مهار و کشور را از این بحران و گردنه خطرناک عبور دهند، صداهای ناسازی نیز از آنانی که مسئولیت دارند و باید به آرامش روانی جامعه کمک کنند، شنیده می شود.

آن کسی که احتکار و کم فروشی می کند و به جو روانی برای گران کردن مایحتاج مردم دامن می زند و جامعه را درگیر مطامع شخصی و سودگرانه خود می کند با ان کسانی که شایعه پراکنی می کنند و فیلم ها و اخبار جعلی ساخته دشمن را منتشر می کنند و یا بدون درک شرایط کشور، سخن ناصواب و فرصت طلبانه می زنند و خود را همه چیز دان می دانند، تفاوتی ندارند.

۴- وقتی کرونا کل ملت ما را درگیر خود کرده است، اگر نمی توانیم گامی برای حل مشکلات مردم برداریم لااقل برای آنان تولید هزینه نکنیم.

نماینده مجلس و نماینده شورا و حزب و گروه سیاسی و رسانه ای که در این شرایط باید به رنج مردم برسد به تولید یادداشت و اطلاعیه و نامه و سخنرانی و پخش آن در شبکه‌های اجتماعی همت می گمارد، باید بداند که مانورهای تبلیغاتی شان به کاهش الام مردم منتهی نمی شود بلکه به شکست مقاومت روانی مردم کمک می کند. دوستان گرامی شما مسئولید و باید به مردم پاسخ دهید نه این که نقش اپوزیسیون بگیرید. این را در ادبیات سیاسی می‌گویند فریب؟! با کرونا برای خودتان اعتبار نخرید!

۵- من باری دیگر از همه پرستاران، پزشکان و کادر درمان و بهداشتی و همه کسانی که در صف مقدم با دیو کرونا تلاش می کنند آرزوی سلامتی و بهروزی دارم و برای همه قربانیان ویروس کرونا، رحمت واسعه الهی و برای همه داغدیدگان آرامش و پاداش نیکو آرزو می‌نمایم.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share