نماینده ولی فقیه در گیلان؛

ایجاد ترس از کرونا یکی از ابزارهای دشمن است | انسان در هنگامه بلا باید زیاد دعا کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمود که دعا اسلحه مومن است، گفت: دعا وسیله‌ای است که موجب می‌شود برکات خدا بر انسان نازل شود و از جمله برکات خدا، سلامتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت‌الله رسول فلاحتی در پیامی تصویری ضمن سلام و عرض ادب خدمت مردم ولایتمدار گیلان اظهار کرد: این روزها معروف به روزهای کرونایی است و مسئولان در همه شهرهایی که این ویروس منحوس ظهور پیدا کرده به فکر سلامت مردم هستند و برای سلامت آحاد جامعه تلاش می‌کنند.

وی به تلاش سازمان‌های تابعه به‌ویژه سازمان‌های مربوط به سلامت و بهداشت مردم اشاره کرد و افزود: از همه پزشکان، پرستاران و کادرهای پزشکی بیمارستان‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شاید این روزها استرس‌های ناشی از ویروس کرونا بیش از آثار جسمی آن در جامعه ایجاد شده باشد، تصریح کرد: مرگ و میر و آثار آنفلوآنزا بیش از این ویروس است یا در بعضی از کشورها تعداد کسانی که به وسیله این بیماری از دست رفته‌اند بیش از کشور ما است.

آیت‌الله فلاحتی، ایجاد ترس از ویروس کرونا را یکی از ابزارهای دشمن دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی دچار این بیماری شده‌اند اما تنها روی ملت ایران متمرکز شدند.

وی به حضور ملت ایران به‌ویژه مردم گیلان در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: حضور عظیم مردم در تشییع با شکوه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حمله موشک‌های ما به پایگاه عین الاسد آمریکا و حضور جمعیت در انتخابات که واقعا معجزه‌آسا بود موجب شده دشمن غصه خود را با استفاده از این بیماری خالی کند لذا تنها رسانه‌های جمعی جهانی را متوجه کشور ایران کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن می‌فرماید گاهی مواقع بلاهایی می‌فرستیم تا مردم ناله کنند و در پیشگاه خدا دست‌شان را بالا ببرند، خاطرنشان کرد: در دین و مذهب ما دستوراتی در اینگونه حوادث داده شده است و خدای متعال در سوره غافر آیه ۶۰ می فرماید که «مرا بخوانید من شما را جواب خواهم داد» یا در سوره فرقان آیه ۷۷ می‌فرماید که «پیامبر به این مردم بگو خدای من به شما هیچ اعتنایی نمی‌کند اگر دعا و ناله و مناجات شما نباشد».

آیت‌الله فلاحتی به آیه ۵۵ سوره اعراف اشاره کرد و یادآور شد: خدایتان را از روی تضرع و انابه و در پنهانی بخوانید، این نشان می‌دهد که خدای متعال بنده‌اش را دوست دارد که در هنگام سختی‌ها خدا را بخواند».

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمود که دعا اسلحه مومن است، اظهار کرد: دعا وسیله‌ای است که موجب می‌شود برکات خدا بر انسان نازل شود و از جمله برکات خدا، سلامتی است.

امام جمعه رشت به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: کسی که پیش پیش دعا بکند هنگامی که بلا نازل بشود خدا دعای او را هنگام بلا مستجاب می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید براینکه انسان در هنگامه بلا باید زیاد دعا کند، بیان کرد: البته در هنگامه‌ای که انسان آسایش و سلامتی دارد باید دعا بکند.

وی به توجه ویژه اسلام به بهداشت فردی و عمومی اشاره کرد و گفت: در اسلام آمده که حتی اخلاط دهان، سر و صورت خود را حق ندارید در کوچه بریزید و باید دستمالی در جیب داشته باشید و با آن اخلاط خود را پاک کرده و بعد دستمال را ضد عفونی کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حالات امام(ره) در تبعید ترکیه، تصریح کرد: آقای سید حمید روحانی که از مورخان تاریخ ایران است، می‌گوید که امام(ره) در نخستین نامه‌ خود به خانواده‌شان درخواست یک جلد مفاتیح الجنان و یک جلد صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) را کردند یعنی امام در شرایط شدت، رنج، تبعید و دوری از امت و خانواده، خود را مشغول دعا، مناجات و رازونیاز با خدا کردند.

آیت‌الله فلاحتی بر زیاد کردن رابطه مومنین و مومنات با خدا، اهل بیت(ع) با توسل به فاطمه زهرا(س) و اهل بیت عصمت و طهارت به‌ویژه در این ایام تاکید کرد و یادآور شد: شاید یکی از علل و عوامل اینگونه بلاها این باشد که ما چقدر با خدا رابطه برقرار می‌کنیم، چقدر با اهل بیت(ع) رابطه برقرار می‌کنیم بنابراین خانواده‌هایی که رابطه آنها با اهل بیت عصمت و طهارت، با قرآن و دعا زیاد است، قطعا خدای متعال و فرشتگان به آن خانواده‌ها توجه دارند.

وی با بیان اینکه خدای متعال وعده داده که از رحمت خدا مایوس نشوید، خاطرنشان کرد: این ایام باید وسیله‌ای برای دعا، رازونیاز و مناجات بیشتر با خدای تبارک و تعالی بشود و این درس بزرگی است که در مکتب اهل بیت(ع) آموختیم.

Share