نماینده وزیر بهداشت در گیلان عنوان کرد

اگر دلسوز مردم، استان و کشور خود هستید از خانه خارج نشوید

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه گردش ویروس مرموز کرونا با ماندن در خانه قطع می شود، گفت: شاهد رفت و آمد عادی مردم در شهر رشت هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با صداوسیمای مرکز گیلان، ضمن ابراز نگرانی از حضور مردم در خیابان ها و معابر با وجود شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: علیرغم اینکه از مردم خواهش کردیم در خانه های خود بمانند و از محل های سکونت خود خارج نشوند، شاهد رفت و آمد عادی مردم در شهر رشت هستیم.

وی با بیان اینکه مردم کرونا را جدی نگرفته اند، تصریح کرد: اگر مردم می خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود، باید در خانه بمانند و این تنها راه است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان با اشاره به شرایط ویژه استان، تصریح کرد: فقط کسانی باید در خیابان ها و مکان های عمومی دیده شوند که حضور آنان اضطراری است. این روزها به شدت نیازمند کادر پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری و سایر نیروهای خدماتی هستیم.

شادنوش با بیان اینکه خروج افراد عادی از منزل مسیر مبارزه با کرونا را طولانی تر و کار را پیچیده تر می کند، گفت: ماندن در خانه باید به فرهنگ تبدیل کرد و اگر دلسوز مردم و استان و کشور خود هستید از خانه خارج نشوید.

وی از تعیین شش داروخانه در رشت برای توزیع ماسک و لوازم بهداشتی حفاظت شخصی خبر داد و خاطرنشان کرد: عدم اعلام عمومی آدرس این داروخانه ها به واسطه جلوگیری از تجمع مردم و ناتوانی در مدیریت توزیع است.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان همچنین از مجهز شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان به کیت های تشخیص کرونا خبر داد و اضافه کرد: این کیت ها برای مراجعه افراد جهت انجام آزمایش کرونا نیست، بلکه افرادی که توسط تیم پزشکی استان بستری شده و نیاز به تشخیص کرونا دارند، آزمایش می شوند.

شادنوش از عدم ارسال نمونه های مورد نظر به تهران خبر داد و یادآور شد: آزمایش کرونا نیازمند ۷۲ ساعت است و نتیجه براساس زمان بندی لازم اعلام می شود.

Share