فرماندار آستارا مطرح کرد؛

اوضاع در آستارا کاملا تحت مدیریت و کنترل است | هماهنگی لازم جهت تجهیز بیمارستان قدیم

حسن رستم زاد گفت: از یک ماه قبل، و به محض شیوع کرونا در کشور چین به عنوان اولین شهرستان کشور در مرز آستارا تمهیدات لازم را جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس آغاز کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا اظهار کرد: از یک ماه قبل، به عنوان اولین شهرستان کشور در مرز آستارا تمهیدات لازم را جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس آغاز نمودیم.

حسن رستم زاد افزود: به مجرد اعلام جهانی و اختصاصا اعلام کشور چین مبنی بر شیوع کرونا ویروس در جهان، این ضرورت را احساس کردیم و طی هماهنگی های لازم که با استاندار  و دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد، تیم ۱۵ نفره تخصصی جهت کنترل ورود مسافرین از مرز آستارا در مکان های معین مستقر گردید تا با کنترل اوضاع از این ناحیه مشکلی برای شهرستان و کشور رخ ندهد.

وی ادامه داد: باتوجه به تردد میانگین روزانه ۳هزار نفر از اتباع خارجی از مرز آستارا تا کنون نزدیک به ۸۰ هزار نفر از اتباع خارجی معاینه و تب سنجی صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در آستارا افزود: با عنایت به گذر متوسط روزانه ۳۰۰ کامیون از این مرز لزوم انجام تهمیدات تخصصی کاملا ضروری به نظر می رسید که با هماهنگی های لازم این مهم نیز صورت پذیرفت و گزارشات روزانه آن نیز به مراجع ذیصلاح ارسال گردیده است.

فرماندار با اشاره به کنترل مداوم مرز آستارا بیان کرد: همزمان با کنترل های مرزی، با اختصاص بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان جهت انجام درمان های حمایتی از مبتلایان احتمالی، این بخش برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلای کرونا ویروس در نظر گرفته شد و نیروهای تخصصی همچنین تجهیزات مورد نیاز برابر استاندارد های لازم فراهم گردید.

وی با اشاره به لزوم وجود آرامش در بین مردم تصریح کرد: مردم شهرستان از وجود امکانات لازم و کافی جهت مقابله با شیوع این بیماری اطمینان کامل داشته باشند و یقین داشته باشند که اوضاع کاملا تحت مدیریت و کنترل است و جای هیچ گونه نگرانی نیست اما از مردم تقاضا دارد برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس از تجمعات غیر ضرور در محل های پرتردد و مسافرت های غیرواجب بپرهیزند و با رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی مداوم دستها، دست ندادن و روبوسی نکردن با افراد و مواردی از این دست از گوش دادن به اطلاعات غیر موثق در فضای مجازی نیز جدا خودداری نمایند و اخبار را صرفا از طریق رسانه ملی دنبال نمایند.

رستم زاد به هماهنگی های لازم جهت تجهیز بیمارستان قدیم شهرستان نیز اشاره نمود و افزود: پیش بینی های لازم جهت برخورد با موارد پیش بینی نشده صورت گرفته است و در در این مورد نیز نگرانی وجود ندارد و اوضاع تحت کنترل است.

فرماندار آستارا در پایان از پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی آستارا و گیلان و ایران که حضور و وجودشان این روزا آرامش و امنیت رو به جامعه تزریق و ایجاد کرده تشکر و قدردانی کرد.

Share