نتایج جلسه شورای پول و اعتبار

اقساط وام‌های صاحبان کسب‌وکارها به پایان دوره بازپرداخت منتقل شد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: اقساط تسهیلات افرادی که کسب‌وکار آن‌ها براثر شیوع کرونا آسیب دیده و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماه‌های اسفند سال ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یا کارمزد به زمان انتهای اقساط آن‌ها منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: در جلسه عصر امروز (۹۸/۱۲/۱۳) شورای پول و اعتبار تصمیمات مهمی برای حمایت از صاحبان کسب‌وکارها، خصوصا فعالیت‌ها و حرف خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (همچون: هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل‌ونقل و…) اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: اقساط تسهیلات آن‌ها و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماه‌های اسفند سال ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یا کارمزد به زمان انتهای اقساط آن‌ها منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف هستتند بر اساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی نیز در کنار مدیران محترم بانک‌ها خواهد بود و در صورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آن‌ها به عمل خواهد آورد. به امید خلاصی هر چه زودتر ملت بزرگ ایران از این ویروس و این که فعالیت‌های اقتصادی کشور عادی شوند.

Share