در حاشیه اظهارات سخنگوی هیئت رئیسه مجلس؛

اعلام اسامی نمایندگان کرونایی غیراخلاقی نیست آقای عباسی!

غیراخلاقی یعنی کار همین مجلسی که شما سخنگوی آن هستید و بین نمایندگانش کیف ماسک و ژل ضدعفونی کننده توزیع می شود و موکلین شما همچنان در جستجوی آن هستند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که نایاب شدن ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کنند و الکل طبی در سراسر گیلان صبر مردم را لبریز کرده و مسئولان استان نیز تا این لحظه صرفا به اظهار همدردی و گفتار درمانی اکتفا کرده‌اند، شاهد اظهارات عجیبی از سوی اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بوده‌ایم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره تعداد نمایندگان مبتلا به ویروس کرونا گفت:‌ «از ۱۰۰ نفری که سه‌شنبه گذشته در مجلس تست دادند ۵ نفر مبتلا شده‌اند که تعدادی هم مشکوک به ابتلا هستند. قرار شده است دوباره از افرادی که مشکوک هستند تست و آزمایش گرفته شود و برای افرادی هم که موفق به انجام تست نشده‌اند، در مراکز استان‌های خودشان یا تهران تمهیداتی فراهم شود که این موضوع هم به‌ آنها اعلام شده است. چه آنهایی که در انتخابات شرکت کرده و با مردم در ارتباط بوده‌اند چه آنهایی که شرکت نکرده‌اند اما با آحاد مردم در ارتباط بودند. نگرانی‌هایی از سوی دکتر نمکی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا وجود داشت که به همین منظور تاکید داشتند نمایندگان مورد بررسی قرار گیرند، تا اگر بنا به تشکیل جلسه علنی بود مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. مردم خواستار شفافیت هستند و اعلام اسامی نمایندگان مبتلا شده در همین راستا است، وزارت بهداشت اعلام کرده که از ۱۰۰ نفر تست داده شده ۵ نفر مبتلا هستند، این موضوع به صورت محرمانه به افراد اعلام می‌شود و ما نباید اسامی آنها را اعلام کنیم. تعدادی از افراد از جمله خانم آقاپور و آقایان صادقی و ذوالنوری خود خواسته اعلام کرده‌اند اما اینکه ما اسامی را اعلام کنیم از نظر اخلاقی کار درستی نیست. درست است که باید شفاف‌سازی باشد اما وقتی خود فرد نخواهد، ما نمی‌توانیم اسامی را اعلام چرا که ممکن است از این تعداد هم بیشتر باشند؛ اما به آنها تاکید شده است که فعلا به مجلس نیایند و خود و خانواده را در قرنطینه و تمهیدات لازم قرار دهند».

اظهارات عباسی در رابطه با غیراخلاقی خواندن اعلام اسامی نمایندگانی که مبتلا به کرونا شده‌اند و همچنین انجام آزمایش مجدد از آنها درحالی صورت گرفته است که همین چند روز پیش پخش کیف حاوی ماسک و لوازم ضدعفونی کننده بین نمایندگان مجلس اعتراضات گسترده مردمی را در پی داشت تا جایی که حتی مسئولان وزارت بهداشت نیز زیر بار توزیع این اقلام بین نمایندگان نرفتند!

نماینده رودسر و املش باید بداند که ابتلا به کرونا و اعلام افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، غیراخلاقی نیست بلکه کار غیراخلاقی این است که از مردم عادی تا زمانی که حالشان وخیم نباشد تست کرونا گرفته نمی‌شود اما فلان آقازاده، وکیل و وزیر به راحتی آزمایش می‌دهند! غیراخلاقی این است که وقتی به مردم می‌رسیم کیت تشخیص کرونا هست اما کم است اما برخی نمایندگان و خانواده هایشان باید دوبار دوبار تست بدهند تا خدای نکرده به این مرض مبتلا نشده باشند! آقای عباسی باور کنید نام بردن از نمایندگانی که دچار کرونا شده‌اند زیر پا گذاشتن اخلاق نیست! کار غیراخلاقی این است که حتی کادر درمانی و پزشکان گیلانی هم در این شرایط شبهه جنگی با کمبود تجهیزات رو به رو هستند و زیرساخت‌های درمانی گیلان جوابگوی این حجم از مشکلات نیست و شما و سایر نمایندگان گیلان طی این همه سال‌ها نتوانستید قدمی برای حل مشکلات بردارید. غیراخلاقی یعنی کار همین مجلسی که شما سخنگوی آن هستید و بین نمایندگانش کیف ماسک و ژل ضدعفونی کننده توزیع می شود و موکلین شما از این داروخانه به آن داروخانه در جستجوی آن هستند!

Share