رئیس کل دادگستری گیلان تأکید:

اعضای ستاد انتخابات از اعلام زودهنگام نتایج بپرهیزند | انتخابات حق شرعی و قانونی مردم است

رئیس کل دادگستری استان گیلان به همه متولیان و اعضای ستاد انتخابات توصیه کرد که بعد از انتخابات از اعلام زودهنگام نتایج بپرهیزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست مشترک دادستان ها و روسای حوزه های قضایی با اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گیلان که در دادگستری استان برگزار شد، انتخابات را حق شرعی و قانونی مردم دانست و گفت: حاکمیت وظیفه دارد برای اعمال این حق، بستر و فضایی آرام را در جامعه مهیا کند.

وی آگاهی بخشی به نامزدها را یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرحله فعالیت و تبلیغات ذکر و تصریح کرد: در مرحله اجرایی نیز کمیته های نظارتی با دقت از آسیب ها و ناهنجاری ها جلوگیری می کنند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان به همه متولیان و اعضای ستاد انتخابات توصیه کرد که بعد از انتخابات از اعلام زودهنگام نتایج بپرهیزند و فرمانداران و بخشداران نیز تنها بعد از شمارش رای تمامی حوزه های انتخاباتی نتیجه را به مردم اعلام کنند.

حجت الاسلام خلیلی در پایان با تاکید بر حفظ شور و نشاط انتخاباتی در جامعه، خاطرنشان کرد: اعمال برخی محدودیت ها در راستای صیانت از حقوق عامه ضروری است اما نباید این ممنوعیت و محدودیت ها، سبب کاهش اقبال و نشاط مردم در انتخابات شود.

Share