استاندار گیلان در ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد؛

ادامه تعطیلی مراکز آموزشی و کاهش تعداد کارکنان|ضرورت راه‌اندازی فوری بیمارستان‎ تالش و لنگرود

استاندار گیلان در جلسه و ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است امکانات، تجهیزات و نیروی کادر درمانی بیشتری به بیمارستان های رشت اضافه شود و بیمارستان های شهرستان های تالش و لنگرود که به لحاظ ساختمانی آماده هستند، با فوریت راه اندازی شده تا بر شمار مراکز درمانی استان برای مقابله با شیوع و گسترس ویروس کرونا افزوده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (جمعه) در ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ با قدردانی از تلاش های کادر درمانی و پزشکان استان و همکاری خوب مردم عزیز اظهار داشت: از ۱۴ بهمن ماه که اولین جلسه با عنوان ستاد پیشگیری و مدیریت بحران برگزار شد؛ بر اساس شرح وظایف و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، تقسیم کار برای همه دستگاه های اجرایی صورت گرفت و نیز کارگروه هایی که لازم بود شکل گرفت.

 وی افزود: استان گیلان به جهت زیرساخت های درمان متاسفانه از میانگین کشوری کمتر ، به طوری که در وضعیت معمول هم بیشتر تخت های بیمارستان ها اشغال می باشد و کوشش شد تا میزان آمادگی ها  افزایش یابد. در این هفته با گذشت هر روز ، هماهنگی ها و میزان آمادگی در دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی و بیمارستانی بیشتر شد اما از طرفی روند مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نیز به سرعت افزایشی بوده است.

 دکتر زارع افزود؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان لازم است تا برای هفته آینده که ممکن است تعداد مراجعه کنندگان بیشتر از این هفته باشد کاملا آماده باشد.

 وی خاطرنشان کرد: برای حفظ آرامش اجتماعی و پیشگیری از التهاب اجتماعی، میزان پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی افزایش یافته بطوریکه با حدود یکصد خط تلفن مشخص شده کارشناسان به طور شبانه روزی پاسخگوی سوالات مردم هستند ضمن آنکه صدا و سیمای استان و نیز سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در این خصوص به نحو شایسته فعال هستند.

 وی تصریح کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده، یک هزار و ۴۰۰ تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی پیش بینی شده و بیمارستان رازی رشت و برخی بیمارستان های شهرستان های دیگر و همچنین بیمارستان رسول اکرم (تأمین اجتماعی)  به این موضوع اختصاص یافته اند.

 استاندار گیلان برای بهبود آمادگی ها و مقابله با این موضوع پیشنهاد داد و خواستار راه اندازی دو بیمارستان تالش و لنگرود که به لحاظ ساختمانی تقریبا حدود ۱۰۰ درصد پیشرفت دارند و اضافه شدن ظرفیت تخت های بیمارستان تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

به گفته دکتر زارع؛ این دو بیمارستان تنها با خرید تجهیزات مورد نیاز به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان آماده بهره برداری هستند.

وی گفت: پیش بینی احداث بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی در رشت صورت گرفته، تمهیدات فراهم و زمین تسطیح شده و خواستار استقرار این بیمارستان پیش ساخته هستیم.

استاندار گیلان افزود؛ از مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار اضافه شدن کادر درمان و تقویت امکانات و تجهیزات به بیمارستان رسول اکرم رشت و همچنین ایجاد ظرفیت جدید به تعداد ۲۰۰ تخت در جوار آن بیمارستان  به صورت پیش ساخته شده ام.

استاندار گیلان اضافه کرد: آنچه که امروز نیاز داریم؛ تأمین کادر درمانی بیشتر خصوصا پرستار، کمک پرستار، کارشناس فوریت های پزشکی و علوم آزمایشگاهی  و پزشک عمومی مجموعا به تعداد ۶۵۶ نفر است.

وی کیت های تشخیصی آزمایشگاهی، تخت های مخصوص بیمارستانی و نیز وسایل حفاظت شخصی خصوصا ماسک های N95 برای کادر درمان را از دیگر ضرورت هایی خواند که در بازه زمانی کنونی، استان به آنها نیازمند است.

 دکتر زارع  بیان داشت: بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده تام الاختیار  وزارت بهداشت لازم است تعطیلی مدارس و نیز دانشگاه ها در سراسر استان فعلا ادامه یابد ، ضمن آنکه کاهش ساعات اداری و نیز تعداد نیروهای شاغل در سازمان ها و اداره ها مورد توجه و موافقت قرار گیرد.

 وی در خاتمه سخنانش با قدردانی از رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و  وزیر بهداشت گفت: اختصاص فوری بودجه به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، در تامین بخشی از ملزومات و در روحیه و انگیزه پرسنل و کادردرمانی استان موثر بود و امیدواریم با اختصاص اعتبارات بیشتری ، دانشگاه علوم پزشکی همه ی بدهی های پرسنل خود و طرف قرارداد را نیز پرداخت کند.

Share