قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

ابتلای ۲ معاون علوم‌پزشکی، ۱۰ پزشک و پرستار قمی به کرونا |شاید کار به بیمارستان صحرایی بکشد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از ابتلای دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دو معاون وی و ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران قم به کرونا خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی ابرازه در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا گفت: پس از ابتلای دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به بیماری کرونا، هم اکنون دو معاون وی و ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران قم هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: در صورتی که مسائل بهداشتی به درستی در قم رعایت نشود شاید نیاز به تخت ما، به دو تا سه هزار هم برسد. تاکنون ۱۸ نفر بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست داده اند که بالای ۵۵ سال سن داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های کامکار و فرقانی تکمیل شده است، بیان کرد: در صورتی که این بیماری در قم به اوج خود برسد، یک بیمارستان صحرایی را آماده سازی خواهیم کرد.

ابرازه راهکار موثر برای جلوگیری از شیوع این ویروس را قرنطینه خانگی دانست و تاکید کرد: مردم باید یک تا دو ماه و در ایام نوروز خود را در منازل قرنطینه کنند.

وی با اشاره به اینکه قرنطینه شدن شهر کار فرهنگی مناسبی نیست بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان کامکار و فرقانی تکمیل شده و بیمارستان امام رضا نیز از دو شب قبل در چرخه پذیرش بیماران قرار گرفته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از آماده سازی بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) خبر داد و گفت: در صورت نیاز سپاه و ارتش نیز بیمارستان‌های صحرایی خود را در قم مستقر خواهند کرد.

Share