مدیریت حوزه امیرالمؤمنین(ع): چه باک از اموال و امکانات که در واقع متعلق به خود ملت است

آمادگی حوزه علمیه امیرالمومنین برای در اختیار گذاشتن تمامی فضا و امکانات جهت درمان بیماران کرونا

همانطور که در هفته اول شیوع بیماری طی نامه رسمی به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اعلام آمادگی برای هر گونه کمک نمودیم مجددا و تاکیدا آمادگی حوزه را برای در اختیار گذاشتن تمامی فضا و امکانات موجود جهت درمان بیماران کرونا در صورت تایید مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیریت حوزه امیرالمؤمنین علیه السلام رشت توضیحاتی درباره برخی شبهات مطرح شده ارائه کرد.

در متن بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مردم شریف گیلان و همشهریان عزیز

ضمن عرض تبریک بمناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و آرزوی سلامتی و رهایی از این بیماری منحوس لازم می‌دانم با توجه به شبهات پیش آمده و فضاسازی نامناسب علیه حوزه علمیه امیرالمومنین علی علیه السلام نکاتی را عرض کنم.

۱-همانطور که از گذشته در بحران‌های فراگیر روحانیون و طلاب همواره در خط مقدم خدمت رسانی و در کنار مردم بوده‌اند و از جان و مال خویش گذشته‌اند در این عرصه نیز نسبت به جهاد در راه خدا چیزی کم نمی‌گذارند و به صورت همه جانبه در کنار کادر درمانی به کمک بیماران شتافته‌اند. به همین جهت از همان روزهای آغازین با تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در حوزه علمیه، با استقرار روحانیون در بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان رازی و بیمارستان حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به کمک کادر درمانی شتافته و در هر زمینه‌ای که می‌توانستند کمک یار آن عزیزان و جهادگران سلامت باشند از طرفی قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در حوزه علمیه محل خوبی برای تجمیع کمک‌های مردمی و توزیع آن میان بیماران شده است که نمونه‌های کوچکی از این فعالیت‌ها در گزارشات مختلف خدمت مردم محترم اطلاع رسانی شده و البته گزارشات تکمیلی بعرض خواهد رسید.

۲- فضا و امکانات موجود در حوزه امیر المؤمنین علیه السلام علیرغم فضاسازی رسانه‌ای بسیار محدود تر از آنچه به دروغ در بعضی رسانه ها بیان شده، می‌باشد. مساحت حوزه بسیار کمتر آنچه ادعا شده می‌باشد و زیربنا آن اگر چه ظاهرا دارای دو ساختمان مجزا است ولی یکی از این دو ساختمان در مرحله سفت کاری قرار دارد و هنوز در بعضی از طبقات دیوار چینی آن نیز تمام نشده است. ساختمان دیگر که فضای آموزشی و خوابگاهی و اداری حوزه می‌باشد مجموعا با مساحتی حدود ۲۵۰۰ متر مربع بوده و دارای مشکلات اساسی است (این رشته سر دراز دارد که در جای خودش گفته شده) البته بر هر شخصی که از این حوزه بازدید کرده باشد روشن است که برخورداری این حوزه از استخر، خشکشویی، آشپزخانه مرکزی، سلف سرویس و غیره کذب محض بوده تا جایی که غذای مورد نیاز آن از آشپزخانه یکی از حوزهای داخل شهر رشت تامین می‌گردد.

۳- با تمامی این اوصاف همه طلاب و مسئولان مدرسه اعلام می‌کنند که به تاسی از مولایشان امام خامنه‌ای حاضرند جان خویش را فدای این مردم عزیز نموده پس چه باک از اموال و امکانات که در واقع متعلق به خود ملت است.

در پایان همانطور که در هفته اول شیوع بیماری طی نامه رسمی به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اعلام آمادگی برای هر گونه کمک نمودیم مجددا و تاکیدا آمادگی حوزه را برای در اختیار گذاشتن تمامی فضا و امکانات موجود جهت درمان بیماران کرونا در صورت تایید مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کنیم و در این راه از هر گونه خدمت جهت بهبودی بیماران کوتاهی نمی‌کنیم چرا که خدمت به خلق را بر خود لازم و عبادت می‌دانیم.

والسلام علی عبادالله الصالحین
مدیریت حوزه امیرالمؤمنین علیه السلام

Share