استاندار گیلان مطرح کرد:

۹۵۵ پروژه عمرانی و خدماتی دهه فجر در گیلان بهره برداری می شود

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از ۹۵۵ پروژه عمرانی و خدماتی دهه فجر در این استان، گفت: از نظر اعتباری در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳۳ درصدی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع صبح امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ بهمن و سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و به ویژه شهید والامقام این ایام سردار پرافتخار ایران و اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و با تبریک و تهنیت به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام راحل اظهارداشت: آرامش، امنیت و اقتدار کنونی ایران مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری شهیدان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم راه آنان در نهادینه کردن مسیر استقامت، ایثار، مقاومت و اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی انقلاب اسلامى را آغاز یک راه پر افتخار و سعادت بخش برای ملت خواند و گفت: دهه فجر، یادبود حیات دوباره ملت ایران و کشور عزیز ماست.

 استاندار گیلان بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به ما آموخت که یک ملت می تواند در اساسی ترین مسائل جهانی، با وحدت کلمه و پیروی از رهبری موضعی داشته باشد و آن را با صراحت و بدون توجه به این که قدرتمندان و قلدرهای عالم چه می خواهند، ابراز کند و ملت با وحدت پای آن بایستد و به انجام آن اصرار ورزد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: امروز در طلیعه پنجمین دهه از عمر بابرکت انقلاب شکوهمند اسلامی و در سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های امام عظیم الشأن و شهدای گرانقدر میهن عزیزمان تجدید میثاق می‌کنیم.

دکتر زارع با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با وحدت کلمه و تلاش ، کوشش و پشتیبانی از خدمتگزاران خود توانست با بردباری و سربلندی ، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زند.

وی به افتتاح ۹۵۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در زمینه های گردشگری ، صنعتی ، کشاورزی ، عمران شهری و روستایی ، فضاهای آموزشی ، ورزشی و فناوری اطلاعات و بندری در دهه مبارک فجر امسال با تلاش و کوشش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: اعتبار این میزان پروژه

بالغ ‌بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی است،  این پروژه ها را در حوزه های صنعتی، گردشگری ،کشاورزی و فناوری اطلاعات دانست.

وی با بیان اینکه این پروژه ها از لحاظ مبلغ  ۳۳ درصد بیشتر از سال گذشته است، بیان کرد:

دهه مبارک سال گذشته در گیلان پروژه ها با مبلغ ۱۸۵۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده بود.

دکتر زارع ایجاد اشتغال را به عنوان مهمترین دغدغه مردم و یکی از محوری ترین موضوعات در افتتاح پروژه‌های دهه فجر دانست و افزود: علیرغم تنگناهای اقتصادی، تحریم‌های ناجوانمردانه و غیرقانونی دولت آمریکا توانستیم با ارائه تسهیلات بانکی و مشارکت موثر بخش خصوصی، پروژه‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

استاندار گیلان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری همواره بر اهتمام ویژه نسبت به ارائه خدمات دولت به مردم و اطلاع‌رسانی از دستاوردها تأکید داشته و دارند و ایام‌ا… دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای بازگوکردن این خدمات توسط کارگزاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به مردم است.

وی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در این ایام گزارش کاملی از اقدامات انجام شده را به مردم ارائه دهند زیرا این رویکرد موجب امیدافزایی بین مردم می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال بر پایه امیدافزایی، نشاط اجتماعی و نمایش اقتدار ملی پیش‌بینی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه اقشار انقلاب و نظام جمهورى اسلامى ایران را از خود می دانند، گفت: به یقین در این ایام همگان با شور و نشاط جشن های انقلاب اسلامی را امیدوارانه و شادتر از سال گذشته برگزار می کنند.

وی خاطرنشان کرد:  روز ۲۲ بهمن امسال به برکت خون شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشکوه تر از همیشه برگزار می شود.

دکتر زارع افزود: در گیلان همواره مردم با وحدت کلمه و پشتیبانی مستمر از انقلاب نشان دادند که از پیشقراولان حرکت های بزرگ انقلابی هستند.

استاندار گیلان تصریح کرد: امروز وجود وحدت در میان اندیشه‌ها و گروه‌های مختلف جامعه و ضرورت تقویت این وحدت و انسجام ملی اصلی انکارناپذیر در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور است که امیدوارم با حفظ انسجام، این همراهی و همدلی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش بگذاریم تا بستری برای خلق حماسه و مشارکت بالای سیاسی اقشار مختلف مردم در روز دوم اسفندماه سال جاری و پای صندوق‌های رأی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم گیلان همواره در عرصه‌های مختلف ثابت کرده اند که در حمایت از انقلاب و جمهوری اسلامی پیشگام بوده اند ، گفت: این همراهی وظیفه ما را در استفاده از توان، دانش و ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به توسعه و آبادانی کشور سنگین تر و البته امیدوارتر می‌کند.

Share