گزارش رویترز از رونق تولید پرچم آمریکا و اسراییل در ایران

این کارخانه در شلوغ‌ترین دوره‌های خود در هر ماه حدود ۲۰۰۰ پرچم ایالات متحده و اسرائیل و بیش از ۱.۵ میلیون فوت مربع پرچم در سال تولید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبرگزاری رویترز گزارشی از کارخانه تولید پرچم آمریکا و اسراییل و انگلیس در ایران منتشر کرده است.

در این گزارش این کارخانه در شهر “خمین” (در استان مرکزی) بزرگ‌ترین کارخانه تولید پرچم در ایران ذکر شده، که کسب و کار آن با توجه به تشدید تنش در روابط ایران و آمریکا، رو به رشد توصیف شده است.

بر اساس این گزارش در این کارخانه  در شهر “خمین” واقع در جنوب غربی پایتخت ایران (تهران)، زنان و مردان جوان پرچم‌ها را با دست چاپ می‌کنند و سپس آنها را آویزان می‌کنند تا خشک شوند. این کارخانه در شلوغ‌ترین دوره‌های خود در هر ماه حدود ۲۰۰۰ پرچم ایالات متحده و اسرائیل و بیش از ۱.۵ میلیون فوت مربع پرچم در سال تولید می‌کند.

تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران پس از ترور فرمانده ارشد نظامی ایران، “قاسم سلیمانی” در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در بغداد در تاریخ ۳ ژانویه، به بالاترین حد رسیده است.

در تظاهرات‌ها و اعتراضات تحت حمایت دولت در ایران، تظاهرات‌کنندگان عموما پرچم‌های اسرائیل، ایالات متحده و انگلیس را می‌سوزانند.

“قاسم قنجانی”، صاحب این کارخانه تولید پرچم که “دیبا پرچم” نام دارد، گفت:” ما با مردم آمریکا و انگلیس مشکلی نداریم. ما با مقامات آنها مشکل داریم. ما با رئیس جمهوری آنها و با سیاست اشتباه آنها مشکل داریم.”

او افزود:” مردم آمریکا می‌دانند که مشکلی با آنها نداریم. اگر مردم پرچم‌های این کشورها را در راهپیمایی‌های مختلف می‌سوزانند، با این کار اعتراض خود را به سیاست دولت‌های آنها نشان می دهند.”

“رضایی”، مدیر کنترل کیفیت کارخانه گفت: “در مقایسه با اقدامات ناجوانمردانه آمریکا، مانند ترور ژنرال [شهید]  سلیمانی، این کار (سوزاندن پرچم آمریکا) چیز کمی در برابر آنهاست. این کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.”

رویترز نوشته است:” از نظر تندروها در ایران، “احساسات ضدآمریکایی” همواره یکی از محورهای اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده است، و حاکمان روحانی ایران همچنان ایالات متحده را شیطان بزرگ معرفی می‌کنند.”

عکسها: نازنین طباطبایی (وانا)/ بازنشر در رویترز

Share