معاون سازمان راهداری تأکید کرد:

گرفتاران در برف محور سراوان-فومن نجات می‌یابند | سازمان راهداری مشغول بازکردن مسیر است

معاون سازمان راهداری اظهار داشت: در تلاش هستیم تا ساعاتی دیگر، مسافران گرفتار در برف محور سراوان – فومن را نجات دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همکاران اداره کل راهداری استان گیلان با همکاری پلیس راه و سایر دستگاه‌های امدادی در تلاش هستند تا ساعتی دیگر، مسافران گرفتار در برف محور سراوان-فومن را نجات دهند.

حیدر مطاعی افزود: متاسافانه از شب گذشته باوجود هشدار‌های قبلی سازمان راهداری، اخطاریه‌های هواشناسی و پلیس راه، عده‌ای از هموطنان بدون زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی وارد مسیر سراوان به فومن شده و در برف سنگین این محور گرفتار شدند.

وی افزود: همکاران ما در سازمان راهداری از همان ساعات اولیه شب گذشته، با ماشین آلات سنگین و سبک مشغول بازکردن مسیر هستند، اما شدت بارش به حدی بوده که ماشین‌های برف روبی هم در برخی موارد بخاطر توقف خودرو‌های مسافران در طول مسیر زمین گیر شده و قدرت مانور نداشته اند.

وی با بیان اینکه از صبح امروز، هلال احمر مشغول تخلیه و امداد رسانی به مسافران در راه مانده است افزود: هم اکنون در حال روان سازی مسیر ۷ کیلومتری انتهای محور امامزاده هاشم تا پلیس راه هستیم که بخش‌هایی از این محور بصورت متفرقه، دچار انسداد است و با همکاری ستاد بحران استان گیلان و سایر دستگاه‌های امداد و نجات امیدواریم تا ساعتی دیگر، مسافران در راه مانده را نجات دهیم.

معاون راهداری سازمان راهداری در خصوص وضعیت بقیه راه‌های کشور گفت: بقیه محور‌های کشور باز است و رفت و امد در آن‌ها بصورت طبیعی در جریان است، اما همچنان از مردم درخواست داریم با توجه به وضعیت جوی، در چند روز آینده از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و در صورت نیاز، حتما با تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی به سفر بروند.

Share