رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

کمبود گاز مایع در گیلان پس از افرایش نرخ بنزین | گندم ورودی به استان بی‌کیفیت است

رئیس سازمان صمت گفت: در پی افزایش نرخ بنزین، مصرف گاز مایع در استان افزایش یافته که این موضوع باعث کمبود آن در سطح استان شده و باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فرهاد دلق پوش در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن انصاری استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نظارت و بازرسی جهت تنظیم بازار به صورت روزانه انجام می گیرد. براساس تکلیف وزارت صمت روزانه ۱۰۰ کالا را رصد و پایش و قیمت آنها را به سطح ملی منعکس می کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با توجه به ایام پایانی سال دستگا ها باید رصد و پایش بازار را تقویت کنند، افزود: در ایام پایانی سال باید اقلام شب عید مردم نیازسنجی و تامین شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار، گفت: در ۱۱ ماه نخست ۵۹ جلسه این کارگروه در مرکز استان برگزار شده که ۵۰۲ مصوبه داشته، در شهرستان ها هم ۷۱ جلسه کارگروه تنظیم بازار با ۴۷۵ مصوبه تشکیل شده و طبق ارزیابی های صورت گرفته در جایگاه برتر کشور قرار گرفتیم.

وی در خصوص تامین مرکبات و میوه پایان سال تصریح کرد: ۱۴۰۰ تن پرتقال و سیب برای شب عید پیش بینی شده که ۲۳۵ تن پرتقال از باغات شرق گیلان در سردخانه ذخیره شده و در حال تامین سیب مورد نیاز از آذربایجان غربی هستیم که قطعا قیمت این میوه ها ۲۰ درصد از قیمت بازار ارزانتر است.

دلق پوش بیان کرد: تاکنون ۸۰۳ تن شکر سفید تهیه و در سطح شهرستان ها توزیع شده؛ همچنین ۲۱۰ تن گوشت گوساله منجمد در سطح فروشگاه به قیمت ۳۸۰۰۰ تومان توزیع شده است.

وی بیان کرد: تا پایان دی ماه ۷۹ میلیون قطعه جوجه ریزی معادل ۱۳۴ هزار تن گوشت گرم انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۲ درصد رشد داشته است.

دلق پوش در خصوص اختصاص گندم مرغوب به گیلان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار تن گندم برای مصرف زیر بیست روز ذخیره داریم. یکی از مشکلات ما کیفیت نداشتن گندمی است که از دیگر استان ها به استان وارد می شود و این بر کیفیت نان تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به افرایش نرخ بنزین، مصرف گاز مایع افزایش یافته که باعث کمبود گاز مایع در سطح استان شده باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود. باید با هماهنگی اتحادیه های مربوطه و آژانس های گردشگری، اقدامات بازدارندگی و پیشگیرانه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه عدم الصاق نرخ کالا جریمه ۹۶ هزار تومانی دارد، تصریح کرد: عدم صدور فاکتور هم ۸۴ هزار تومان جریمه دارد.

رییس سازمان صمت گفت: کل بازرسی های انجام شده از طرف سازمان ۲۴۳ هزار و ۷۸۰ مورد بوده که به موجب این بازدیدها ۱۰ هزار و ۷۳۷ تخلفات به ارزش ۴۶۱ میلیارد ریال کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار و ۲۶۰ فقره گزارش تخلف تلفنی داشتیم، خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی در واحد تولیدی ۱۷۲۹مورد بوده است

رییس سازمان صمت گفت: بعد از گرانی بنزین ۲۰۸۵ مورد تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال کشف شده است.

Share