مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مطرح کرد؛

کمبود زمین صنعتی در شمال کشور

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه کمبود زمین صنعتی یکی از مسائل مهم در شمال کشور است، گفت: در حال حاضر سرمایه گذار متقاضی برای نواحی صنعتی در لاهیجان، حسن رود و آستارا داریم اما زمین قابل واگذاری نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه کمبود زمین صنعتی یکی از مسائل مهم در شمال کشور است، گفت: در حال حاضر سرمایه گذار متقاضی برای نواحی صنعتی در لاهیجان، حسن رود و آستارا داریم اما زمین قابل واگذاری نداریم.

احمدعلی شهیدی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۷۶ نفر، در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می شود که هفت مورد آن راکد بوده که بازفعال سازی شده اند و به چرخه تولید برگشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به چرخه تولید برگشته اند، افزود: درصدد هستیم با بهره گیری از نظر کارشناسان و مشاوران، واحدهای راکد را شناسایی و علت عدم فعالیت آنها را ارزیابی کنیم و با راهکارهای علمی و فنی، مجدد آنان را احیا کنیم.

شهیدی گفت: ۳۳ شهرک صنعتی بهره بردار با ۷۴ پرسنل رسمی در حال واگذاری داریم که شامل ۱۸۴۱ اراضی صنعتی می شود و ۱۴۱۹ هکتار آن وارد فاز عملیاتی شده که از این مساحت، ۹۴۹ هکتار شامل زمین های موجود شهرک هاست و تاکنون ۵۵۶ هکتار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه کمبود زمین صنعتی یکی از مسائل مهم در شمال کشور است، ادامه داد: در حال حاضر سرمایه گذار متقاضی برای نواحی صنعتی در لاهیجان، حسن رود و آستارا داریم اما زمین قابل واگذاری نداریم؛ به همین علت برخی واحدهای صنعتی برای توسعه بخش های خود اقدام به اضافه کردن طبقات می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان تصریح کرد: توسعه طبقاتی واحدهای صنعتی یکی از راهکارهاست، علاوه بر این شناسایی واحدهای راکد و بازفعال سازی آنها راهکار دیگری برای توسعه واحدهای صنعتی است که می تواند تا حدودی کمبود زمین صنعتی را جبران کند. با توجه به اینکه نیاز به توسعه اراضی صنعتی داریم، باید در گیلان با همکاری دستگاه های متولی بتوانیم زمین های مستعد را شناسایی کنیم و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

شهیدی با بیان اینکه ۵۸۶ واحد صنعتی با اشتغال ۱۰ هزار نفر در استان داریم، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ طرح صنعتی در حال ساخت در استان داریم که از این تعداد، ۳۰۳ طرح در مرحله نصب سوله و ۷۵ طرح در مرحله نصب ماشین آلات هستند، با بهره برداری از این طرح های صنعتی ۱۵ هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست از مهم ترین اولویت هاست، خاطرنشان کرد: معتقدیم صنعت پویا، صنعتی است که در تعامل با محیط زیست باشد. حداقل ۲۵ درصد سطح شهرک ها و نواحی صنعتی باید زیرپوشش فضای سبز قرار گیرد.

شهیدی با بیا اینکه تصمصیم داریم هر شش ماه یک تصفیه خانه فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: در حال حاضر چهار تصفیه خانه صنعتی در شهرستان های رشت، لاهیجان، لنگرود و فومن در حال احداث داریم که دو مورد آنها سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با اشاره به ارزیابی ایمنی در واحدهای صنعتی، ادامه داد: ۳۸۶ واحد صنعتی مورد ارزیابی ایمنی، تاسیسات برق و بهداشت قرار گرفتند.

Share