معاون استاندار گیلان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تأکید کرد:

کلینیک رسیدگی به واحد‌های مشکل‌دار در شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خواستار ارائه آمارهای به روز و گزارش تفصیلی از وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، تحت جانشینی بانک ها و واحدهای نیمه تمام استان شد و بر لزوم انجام برنامه ریزی مدون توسط شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک استان با همکاری بانک ها برای بازگشت سریع تر این واحدها به چرخه تولید تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش فرزام صفت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان همچنین بر ضرورت رسیدگی به مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان تأکید و خاطرنشان کرد: جلوگیری از توقف واحدهای تولیدی و کمک به حفظ و افزایش تولید و عملکرد آنها از اهداف کارگروه رفع موانع تولید است.

وی رسیدن به توسعه پایدار را در گرو رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود: قفل زدن بر در بنگاه های اقتصادی توسط بانک ها، افتخار نیست و دردی را دوا نمی نکند بلکه باید تمام تلاش ها را معطوف به بازگرداندن واحدها به صاحبان قبلی با سرمایه گذاران جدید کنیم.

فرزام صفت با بیان اینکه تمرکز کارگروه رفع موانع تولید بر واحدهای دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید تلاشی در مسیر رفع موانع موجود در حوزه صنعت است و درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت تحت عنوان بهین یاب، برای ثبت نام متقاضیان این تسهیلات طراحی شده است.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد دستگاه های متولی در ترغیب متقاضیان و معرفی این درگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی تولیدکنندگان استان و علاقمندان به سرمایه گذاری اقتصادی نسبت به تمهیدات دولت در قالب وام های کم بهره اطلاعات کافی ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ضمن تقدیر از بانک هایی که در پرداخت تسهیلات رونق تولید اهتمام داشته اند، تاکید کرد: لازم است بانک‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات بلند الف تبصره ۱۸ فعال تر عمل کنند و سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی ، این موضوع را رصد و پایش کند.

وی همچنین بیان داشت: به منظور بررسی سریع و به موقع مشکلات حوزه تولید، شرکت شهرک های صنعتی به سبب آشنایی نزدیکتر با موانع و مشکلات صاحبان صنایع در جهت حل مشکلات این بخش در مراحل ابتدایی اقدام کند و در صورت عدم توانایی برای رفع مشکل، گزارشی از چالش های موجود تهیه و به کارگروه رفع موانع تولید استان ارائه دهد.

فرزام صفت بیان داشت: تصور از شرکت شهرک های صنعتی به عنوان نهادی برای زمین فروشی و خدمات دهنده صرف، نگاهی اشتباه است؛ بلکه این نهاد به واسطه پسوند «صنایع کوچک» متصدی انجام امور تخصصی در بنگاه های کوچک صنعتی و بررسی موانع تولید در تمامی امور است.

Share