در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد:

پرونده بدهی‌های شهرداری رشت به شورا ارسال شود | ممیزی املاک منبع درآمدی برای شهرداری است

رمضانپور به ارسال پرونده های مربوط به بدهی های شهرداری رشت به شورا اشاره کرد و گفت: این پرونده ها باید در یک مدت زمانی مشخص مطالعه و سپس راه حلی مشخص برای آن ها در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت به ارسال پرونده های بدهی شهرداری رشت به شورای شهر تاکید شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت امشب در جلسه این کمیسیون  با اشاره به اینکه ممیزی املاک یک منبع درآمد برای شهرداری رشت محسوب می شود اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از نواحی حاشیه نشین شهر رشت شاهد ساخت و سازهای فاقد پروانه هستیم و این اقدام باید با جدیت بررسی و راه چاره ای برای آن اندیشیده شود.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا صدور پروانه رایگان است، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا بابت صدور پروانه هزینه ای دریافت نمی کنند و پس از اتمام پروژه درباره نحوه درآمدزایی از آن برنامه ای مدون دارند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه های جاری واقعی شهرداری رشت باید مشخص شود، بیان کرد: یکسری از هزینه های جاری شهرداری رشت در ردیف های عمرانی قرار دارد اما عملا جاری هستند  و معتقدم این حوزه نیازمند بازنگری است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه به دنبال مطرح کردن بودجه های غیر واقعی نباشیم، بیان کرد: بودجه های غیر واقعی موجب افزایش و انباشت بدهی های شهرداری رشت می شود.

رمضانپور به ارسال پرونده های مربوط به بدهی های شهرداری رشت به شورا اشاره کرد و گفت: این پرونده ها باید در یک مدت زمانی مشخص مطالعه و سپس راه حلی مشخص برای آن ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون های عمران و بودجه شورای شهر نباید از قرار داد های مربوط به پروژه های عمرانی شهرداری بی اطلاع باشند افزود: باید تمام مباحث شفاف سازی و به اطلاع شهروندان رسانده شود.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش بودجه با درآمد مشخص ارتباط دارد اظهار کرد: بسیاری از شهرداری های کشور نیز با مشکلاتی مشابه مشکلات شهرداری رشت مواجه هستند.

میمنت سیاوش با بیان اینکه از بدهی های شهرداری رشت آمار مشخصی وجود ندارد افزود: از گذشته قرار دادهایی در این باره وجود دارد که باید به طور جامع بررسی و شفاف سازی شوند.

سرپرست مالی و اقتصادی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت برخی از قرار دادهای مربوط به پروژه های عمرانی شهرداری رشت باید مشخص شوند اظهار کرد: اگر برای برخی از قرار دادها برنامه ریزی نشود در آینده نزدیک مشکلات فراوانی برای شهرداری رشت  ایجاد می شود.

ناصر عطایی با تاکید به اینکه  بدهی های شهرداری رشت باید به درستی بررسی شود افزود: معتقدم با شناسایی املاک متعلق به شهرداری می توانیم با برنامه ریزی اصولی بدهی های شهرداری رشت را پرداخت کنیم.

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بدهی های شهرداری رشت در بخش عمرانی نگران کننده است اظهار کرد: پراکندگی پروژه های عمرانی نیز از دیگر مشکلات است و در طول سال به طور همزمان در معاونت عمرانی شهرداری و شهرداری های مناطق پروژه های عمرانی متعددی همچون پروژه روان آب های سطحی، آسفالت و‌… منعقد می شود که اگر شامل مدت زمان شود ممکن است بدهی فراوانی برای شهرداری به همراه داشته باشد و این یک خیانت بزرگ به شهر و شهروندان است.

پور توکلی با تاکید بر اینکه پیشنهاد می کنم که فقط یک سازمان مشخص در شهرداری رشت مجری اجرای پروژه های عمرانی شهر باشد افزود: معتقدم بیش از نیمی از بدهی های شهرداری رشت کاذب است و برای اثبات این مهم حاضرم تمام وقتم را به این مهم اختصاص دهم.

با دستور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت مقرر شد طی نامه ای به  شهرداری رشت تمامی پرونده های مربوط به بدهی میلیاردی شهرداری رشت به شورا ارسال شود.

Share