چین هشدار داد:

ویروس کرونا در حال قویتر شدن است | چین به استفاده از داروهای «اچ آی وی» روی آورد

شیائووی گفت: دوره نهفتگی ویروس کرونا می تواند از یک تا ۱۴ روز طول بکشد و ویروس در طی این دوره میتواند عفونی شود، موردی که در مواجهه با سندرم حاد تنفسی (سارس)، که منشأ آن هم در چین بوده و جان تقریبا ۸۰۰ را طی سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در کل دنیا گرفت، رخ نمی دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چین هشدار داد که توانایی انتشار ویروس کرونا در حال افزایش است.

پس از اینکه ویروس کرونا جان ۵۶ بیمار را در چین گرفت و بیش از ۲۰۰۰ نفر را در سراسر جهان آلوده کرد، کمیسیون بهداشت ملی چین روز یکشنبه اعلام کرد که توانایی انتقال ویروس کرونا در حال تقویت شدن است.

بنابه گزارش «رویترز» ما شیائووی، وزیر کمیسیون بهداشت ملی چین، در یک نشست خبری گفت که آگاهی مقامات درباره این ویروس جدید محدود است و آنها درباره خطرات ناشی از جهش این نوع ویروس اطلاعی ندارند.

او گفت: دوره نهفتگی ویروس کرونا می تواند از یک تا ۱۴ روز طول بکشد و ویروس در طی این دوره میتواند عفونی شود، موردی که در مواجهه با سندرم حاد تنفسی (سارس)، که منشأ آن هم در چین بوده و جان تقریبا ۸۰۰ را طی سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در کل دنیا گرفت، رخ نمی دهد.

این ویروس که گفته می‌شود منشا آن مربوط به فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد و به شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای گسترش یافته است. آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است.

سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام کرد هنوز برای اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا «زود» است.

این در حالی است که، امروز اولین مورد ویروس کرونا در کانادا پس از گرفتن آزمایش‌های اولیه از یک مسافر که از چین به تورنتو بازمی‌گشت تایید شد.

چین برای مقابله با ویروس کرونا به استفاده از داروهای «اچ آی وی» روی آورد

مقامات چین اعلام کردند که پزشکان این کشور برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا به استفاده از داروهایی روی آورده اند که اغلب برای کنترل ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» (HIV) مورد استفاده قرار می گیرند.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از کمیسیون سلامت ملی چین در پکن گزارش داده است که پزشکان چینی اکنون به مبتلایان به ویروس جدید کرونا ترکیبی از دو داروی لوپیناویر و ریتوناویر تجویز می کنند. از این دو دارو از سال ۲۰۰۰ و ۱۹۹۶ میلادی تاکنون برای مقابله با تکثیر ویروس نقص ایمنی انسانی در بدن مبتلایان به «اچ آی وی» استفاده می شود.

مسئولان کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرده اند که هرچند هنوز داروی موثری برای مقابله با نوع جدید کرونا کشف نشده است اما پزشکان به مبتلایان به این ویروس مصرف روزی دو بار دو قرص لوپیناویر و ریتوناویر را تجویز می کنند. پزشکان چینی همچنین به مبتلایان به ویروس جدید کرونا روزی دو بار نوعی داروی اینترفرون می دهند. داروهای اینترفرون به تنظیم فعالیت دستگاه ایمنی بدن انسان کمک می کنند.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر استفاده آزمایشی از داروهای لوپیناویر و ریتوناویر برای مقابله با ویروس جدید کرونا منتشر شده بود.

پزشکان چینی تلاش برای تولید واکسن نوع جدید ویروس کرونا را آغاز کرده اند. هرچند کارشناسان بر این باور هستند که تولید واکسن این ویروس می تواند سال ها طول بکشد.

Share