امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه؛

نباید از مسئولان نظام شاکی باشیم | توهین به شورای نگهبان عدم التزام عملی به اسلام است!

حافظ‌ نیا وظیفه شورای نگهبان را صیانت از مطالبات و آرای مردم دانست و گفت: هیچ کس حق تخریب این جایگاه مقدس را ندارد و توهین به شورای نگهبان عدم التزام عملی به اسلام است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اینکه خداوند جهاد را برای عزت امت اسلامی قرار داد، گفت: در عرصه‌های اقتصادی سیاسی و نظامی اقتدار امت اسلامی را به دنیا نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا با اشاره بر لزوم تاکید تفکر در اقتصاد و معیشت مردم گفت: نباید شخصیت دوم مملکت نهاد مقدس شورای نگهبان را زیر سوال برده و به حاشیه ببرد و تخریب این نهاد مقدس برای رسیدن به تفکرات حزبی اصلاً شایسته نیست.

حافظ‌ نیا وظیفه شورای نگهبان را صیانت از مطالبات و آرای مردم دانست و گفت: هیچ کس حق تخریب این جایگاه مقدس را ندارد و توهین به شورای نگهبان عدم التزام عملی به اسلام است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به نزدیکی در ایام انتخابات گفت: دشمن برای انتخابات مجلس و نفوذ دادن مهره های خود برنامه دارد و شورای نگهبان باید بدون واهمه و ملاحظات در بررسی صلاحیت‌ها نهایت دقت و ظرافت را انجام دهند و این خواسته مردم است.

وی برخی مشکلات مردم را نشأت گرفته از عدم انتخاب درست دانست و گفت: نباید قومی و قبیله ای انتخاب کرده و از مسئولان نظام شاکی باشیم، باید با انتخاب انسان های صالح، بصیر، دلسوز، کاردان و عدم وابسته به ثروتمندان سرنوشت خود را روشن و موثر تعیین کنیم.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به آغاز ایام الله دهه فجر و سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به کشور گفت: دهه فجر ایام عزت و رهایی ملت ایران از زیر ظلم و ستم طاغوت است، ملت بزرگ ایران با رهایی از سلطه رژیم منحوس پهلوی به عزت و اقتدار رسیدند.

حافظ نیا با اشاره به پرده‌برداری از معامله قرن توسط آمریکا و اجرای آن به خیال خودشان گفت: در این طرح ذره‌ای از حقوق ملت فلسطین رعایت نشده و آوارگان فلسطینی طبق این معامله حق بازگشت به کشورشان را ندارند.

وی ادامه داد: تقسیم فلسطین و مشروعیت دادن به صهیونیست‌ها، محروم کردن فلسطین از داشتن ارتش و نیروی نظامی همه ذلت است و هیچ نفعی برای مردم فلسطین ندارد، معامله قرن یک تلاش برای تنفس مصنوعی دادن برای رژیم غاصب صهیونیستی است و با حضور ملت فلسطین به نابودی خواهد رسید.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share