برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی

موافقت مجلس با یک فوریت طرح پیگرد حقوقی علیه انگلستان

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح پیگرد حقوقی علیه انگلستان برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از خانه ملت، نمایندگان در  نشست علنی امروز (دوشنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلستان برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی با ۱۴۰ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

دراین نشست حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان طراح طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلستان برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی با اشاره به ضرورت رسیدگی به این طرح گفت: این طرح بسیار دارای اهمیت بوده هرچند حدود یکصد سال از جنایت انگلستان علیه ملت ایران و نسل‌کشی ۹ میلیون نفری مردم ما می‌گذرد اما قطعاً این مسئله باید مورد بررسی قرار گرفته و غرامت این جنایات دریافت شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه، برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه بخشی از مردم از جنایات انگلستان در مقطع ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ شمسی آگاه نیستند و در یک قرن اخیر دانشگاهیان، نویسندگان و فیلمسازان آثاری را در این رابطه تولید نکرده‌اند. این در حالی است که نسل‌کشی ۹ میلیون نفری مردم ایران توسط انگلیس از نظر سطح جنایت کمتر از سطح نسل‌کشی در جنگ جهانی اول و دوم نیست.

وی گفت: در جنایت انگلیس علیه مردم ایران، این دولت با ایجاد قحطی، دو پنجم جمعیت ایران را از بین برد از این رو ما در طرح مذکور به دنبال آن هستم تا از طریق مسیرهای حقوقی خون‌بهای این عزیزان را بگیریم.

Share