با حضور جمعی از مسئولین؛

مراسم تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گیلان برگزار شد

طی برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان، از دستاندرکاران، برگزیدگان و غرفه های برتر این نمایشگاه تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان، از دستاندرکاران، برگزیدگان و غرفه های برتر این نمایشگاه تقدیر شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری گیلان با حضور معاونین استانداری و برخی از اعضای محترم شورای شهر رشت برگزار شد، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن تشکر و قدردانی از تمام کسانی که در برپایی نمایشگاه همکاری و یاری نمودند گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، این نمایشگاه یک فرآیند ادامه دار خواهد بود که اینطور نباشد، با اتمام هفته پژوهش، ماموریت این نمایشگاه نیز پایان پذیرد بلکه با برنامه‌های ما، این فرآیند ادامه‌دارخواهد بود.

دبیر برپایی بیستمین نمایشگاه هفته پژوهش ادامه داد: همکاران من بسیار تلاش کردند که برپایی نمایشگاه امسال متفاوت باشد. یکی از مواردی که در امسال متفاوت بوده افتتاح مرکز نوآوری و صنایع خلاق است.

وی در خصوص مرکز نوآوری گفت: در کشورهای پیشرفته شرکت‌های خلاق سهم بیشتری از اقتصاد آن کشور را به خود اختصاص دادند.

باستی با اشاره به حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه امسال گفت: حضور استارت‌آپ‌ها، ادبیات جدیدی در کسب و کار رقم زده است که در این نمایشگاه ما شاهد حضور ۱۰ استارت آپ موفق گیلان بودیم.

وی در ادامه به برپایی کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه بیستم اشاره نمود و گفت: کارگاه‌های تخصصی و پنل‌های متعددی برگزار شده که از بخش جذاب این نمایشگاه محسوب می‌شد و همچنین در کنار این مورد بحث نیازهای فناورانه را شاهد بودیم. یعنی صنایع مختلف نیاز های خود را اعلام می کنند و شرکت‌های فناور و دانش بنیان راهکارهای خود را ارائه می دهند. از جمله این نیازهای فناورانه می توان به برپایی نیازمندی های صنعت فندوق و چای اشاره کرد.

در ادامه این مراسم آقای دکتر ملک پور به عنوان دبیر اجرایی برپایی نمایشگاه بیستم،  گزارشی از روند برپایی این نمایشگاه ارائه نمود.

کیمیا تنهایی معاون مدیریت توسعه منابع استانداری نیز در این جشنواره ضمن تشکر ویژه از تمام کسانی که در این دوره زحمت کشیدند و این نمایشگاه را برگزار کردند بیان نمود: این نتیجه‌ی کار گروهی بوده و این رویداد نسبت به سال گذشته عالی بود و خروجی خوبی هم داشته که باید پیگیری شود.

وی در خصوص استمرار و پیگیری اهداف و ماموریت این نمایشگاه گفت: همانطور که گفته شد ماموریت این نمایشگاه در طی سال باید ادامه داشته باشد و این یکی از رویدادهای خوب این دوره از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش است که می‌تواند در بخش توسعه‌ای استان نقش بزرگی ایفا کند.

تنهایی درباره توسعه استان گفت: اگر بخوایم یه راه میانبر برای توسعه استان داشته باشیم غیر از بهره‌مندی از پژوهش و فناوری، امکان پذیر نخواهد بود و امروزه بیشتر از بودجه به پژوهش و فناوری و تبدیل آن به ثروت نیاز داریم. تا نیروی انسانی متفکر، اندیشمند و فناور وجود نداشته باشد کاری را که شروع کردیم به انجام نمی‌رسد و این همان راهی است که قرار است مارا به توسعه برساند.

وی ادامه داد: امسال حضور جوانان و مشارکت آموزش و پرورش و دانش آموزان و دانشجویان را شاهد بودیم  که خوشبختانه محیطی فراهم شد که همه‌ی این عزیزان بیایند و خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارند و اینجاست که باید اتفافات بعد از این پیش بیاید که این امر مسئولیت، مسئولین استانی را چند برابر می نماید و همه‌ی ما باید دست به دست هم بدهیم و از این فناوران و ایده‌پردازان حمایت کنیم و موانع را از سر راهشان برداریم.

معاون توسعه مدیریت منابع استاندری در خصوص پیام استاندار گیلان گفت: بنده از طرف استاندار حامل پیامی هستم که محیط و زمینه کاملا فراهم هست و معاونین و مدیران استانداری همواره پذیرای شما نخبگان، پژوهشگران و فناران خواهند بود. درب اتاق ما به روی شما باز است و آماده شنیدن حرف‌های شما و حمایت از شما هستیم و هرجا که لازم باشد و برای توسعه استان نیاز داشته باشد اقدام خواهیم کرد.

تنهایی ادامه داد: امیدوارم این نمایشگاه هفته پژوهش با برند گیل‌اکسپو، مستمر ادامه داشته باشد و باعث رونق و شکوفایی این فناوری‌ها و استارت‌آپ‌ها باشد و هرکاری که بتوانیم در بحث بودجه، اعتبارات و تسهیلات و در بحث منابع و هماهنگی‌ها انجام بدهیم در خدمت فناوران خواهیم بود.

وی در پایان گفت: همانطور که در نمایشگاه دیدیم این همه توانمندی‌ها و این همه استعدادها وجود دارد و ما باید دست به دست هم بدهیم و زمینه شکوفایی‌ این استعداد‌ها را فراهم کنیم و امیدوارم که سال بعد خروجی‌های گیل‌اکسپو را بیشتر ببینیم و شاهد باشیم با کمک فناوران قدمی در توسعه و رشد استان برداریم.

در این گردهمایی از غرفه های پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گیلان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان که به عنوان ، غرفه های برتر بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان معرفی شده بودند، از ایشان تجلیل شد.

غرفه های برگزیده از نگاه داوران نمایشگاه بصورت زیر  اعلام شد و به هریک لوح تقدیر و سپاس اهداء شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به جهت هماهنگی و هدایت در حضور گسترده دانش اموزان در روزهای برپایی نمایشگاه

شهرداری رشت به جهت تلاش در جلب مشارکت شهروندان و برگزاری نشست های تخصصی در نمایشگاه

شرکت پایش خرده فناوری های معمارانه به جهت برپایی نشست های تخصصی در محل های نمایشگاه

شرکت تیمن(چای رفاه لاهیجان) به جهت ارائه رویداد نیازهای فناورانه حوزه صنعت چای و همکاری ماثر

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به جهت استمرار در تولید ملی لازم بذکر است امسال این سازمان به عنوان سازمان برتر پژوهشی در کشور انتخاب شد.

مرکز نوآوری و پژوهش سرای دانش‌آموزی مارلیک به جهت همکاری و تعامل ماثر در مدیریت کافه گپ و حضور تیم ربات های فوتبالیت

دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان گیلان به جهت تعامل ماثر در برگزاری و همراهی در برپایی بهتر این نمایشگاه

Share