با اقدام قانونی نهادهای نظارتی صورت گرفت؛

لغو یک همایش انتخاباتی در رشت برای جلوگیری از استفاده امکانات دولتی و عمومی

علی رغم واگذاری ورزشگاه تختی به بخش خصوصی نحوه تنظیم قرارداد آن به گونه ای بوده که صرفا کاربری ورزشی داشته است و از همین رو نهادهای نظارتی بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود برای جلوگیری از استفاده امکانات دولتی و عمومی در انتخابات مانع از برگزاری این همایش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که از ساعتی پیش در فضای مجازی دلیل لغو همایش یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه شهرستان رشت در سالن تختی مخالفت فرمانداری و استانداری گیلان اعلام شده بود، یک منبع آگاه این موضوع را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در گفتگو با دیارمیرزا ضمن تکذیب موارد منتشر شده در فضای مجازی با بیان اینکه فرمانداری شهرستان رشت و استانداری گیلان هیچ مخالفتی مبنی بر استفاده از ورزشگاه‎ها و سالن‌های ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی جهت برگزاری همایش‌های انتخاباتی ندارند، اظهار کرد: علی رغم واگذاری ورزشگاه تختی به بخش خصوصی نحوه تنظیم اجاره نامه آن به گونه ای بوده که صرفا کاربری ورزشی داشته است و از همین رو نهادهای نظارتی بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود برای جلوگیری از استفاده امکانات دولتی و عمومی در انتخابات مانع از برگزاری این همایش شده است.

گفتنی است برخی «فیک نیوزها» مدعی بودند که به دلیل انتقاد این کاندیدا از استاندار گیلان در جریان برف اخیر، این همایش لغو شده است که این استدلال علی رغم کذب بودن از هیچ پایه حقوقی برخوردار نیست.

شایان ذکر است استفاده از امکانات و ابزارهای دولتی و نهادهای عمومی به نفع یا ضرر کاندیداهای انتخاباتی از جمله تخلفاتی است که قانونگذار برای آن مجازات مشخصی تعیین کرده است.

Share