مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان

قطع ۶۰ درصد سایت‌های مخابراتی گیلان | ژنراتور قابل حمل به استان اعزام شده

۶۰ درصد سایت های ارتباطی، مخابراتی گیلان براثر قطع طولانی مدت و گسترده برق ناشی از بارش سنگین برف در استان قطع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ۶۰ درصد سایت های ارتباطی، مخابراتی گیلان براثر قطع طولانی مدت و گسترده برق ناشی از بارش سنگین برف در استان قطع شده است.

فرزاد توکلی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در ارتباطات زیرساختی استان یعنی ارتباطات بین استانی و بین الملل مشکلی نداریم، افزود : بر اساس تکنولوژی، زمان برق دهی هر سایت (۲g،۳g ،۴g)با استفاده از باطری پشتیبان متفاوت است اما بطور متوسط چهار ساعت با باتری دوام می آورند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بدلیل قطع برق طولانی مدت در مناطقی از استان حدود ۳۷۷ سایت همراه اول و ۲۴۰ سایت ایرانسل از مدار خارج شده اند.

وی بیان کرد: تمام تیم های مخابرات منطقه و اپراتورها در حال برق دار کردن هاب سایت ها با استفاده از ژنراتورهای سیار می باشند؛ اما هم اکنون ۴۵ هاب سایت ( ۳۰ تا همراه اول و ۱۵ تا ایرانسل)  قطع است.

توکلی تصریح کرد: یکی از اپراتورها از توان عملیاتی ماشین های آفرود گیلان برای ارسال ژنراتورها استفاده کرده اما با وجود خودروهای دو دیفرانسیل کار به سختی جلو می رود.

وی با اشاره به وضعیت تلفن های ثابت در استان بیان کرد: در بخش تلفن ثابت در مراکز شهرستان ها و شهرها مشکل خاصی نداریم؛ زیرا همه آنها به دیزل ژنراتور مجهز هستند و فقط در مرکز املش دیزل مشکل فنی پیدا کرده که تیم پشتیبان از صبح از رشت اعزام شده اند اما تا ساعت ۵ عصر فقط توانستند مسیر رشت تا لنگرود را بپیمایند.

وی  ادامه داد: مراکز کم ظرفیت(حداکثر یک هزار و ۵۰۰  مشترک) مجهز به دیزل نیستند و باطری ها تامین کننده برق مرکز هستند که متاسفانه به دلیل قطع طولانی مدت برق، مراکز روستایی را از دست داده ایم.

توکلی تصریح کرد: به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از استان های مجاور همچون مازندران، قزوین، اردبیل، تهران و ژنراتور قابل حمل به استان اعزام شده است که امیدواریم هر چه سریعتر این مسیرها بازگشایی شود تا بتوان آنها را به نقاط مورد نیاز  برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده ارتباط بین اپراتورها در سطح ملی رومینگ بین اپراتوری در مناطقی که یک اپراتور در حال سرویس است برقرار خواهد شد تا حداکثر سرویس به مشترکین محقق شود.

گیلان دارای دو میلیون و ۶۷ هزار و ۳۶۱ مشترک همراه اول، یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۸۷ مشترک ایرانسل  و ضریب نفوذ تلفن همراه کل در گیلان ۱۵۱ و ۷۱ صدم درصد است همچنین گیلان رتبه چهارم در ضریب نفوذ تلفن همراه  را  براساس آمار ابتدای سال ۹۸ دارد.

Share