رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

عمده مشکلات قطعی برق و راه‌ها در گیلان تا جمعه شب رفع می‌شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا جمعه شب، عمده مشکلات قطعی برق و راه ها در استان گیلان رفع می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب پس از جلسه ستاد مدیریت بحران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از طریق بالگرد، بازدیدی از راه‌های اصلی و فرعی استان داشتیم و شاهد تردد وسایل نقلیه در کلیه معابر و میادین بودیم.

وی با اشاره به مکالمه تلفنی با وزیر کشور در مورد تردد در راه‌های فرعی در کنار راه های اصلی  ادامه داد: در بازدید دیروز اکثر مسیرها زیر برف بود اما امروز خوشبختانه در همه جهات در همان مسیرهای فرعی هم تردد جریان داشت و فقط در جاده‌های بین مزارع، عمدتاً عبور مروری نبود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز ستاد مدیریت بحران و دریافت گزارش از آخرین وضعیت استان، ابراز امیدواری کرد که بازگشایی راه‌ها  و وصل برق تا فردا به اتمام برسد و به دنبال آن مشکل قطعی آب نیز مرتفع شود.

وی با تأکید براینکه از شنبه هفته پیش رو شرایط عادی خواهد بود، اظهار داشت:  البته ممکن است مسائل موردی مانند تعطیلی مدارس در برخی نقاط داشته باشیم اما همه امور طبق روال است و  شاهد بوده ام که گیلان توانست به همت مسئولان  طی ۴۸ ساعت، بحران گسترده برف را  مدیریت کند که جای تقدیر دارد.

به گفته نوبخت؛ عده‌ای به هر دلیلی بیرون از جلسه نشسته‌اند و می‌خواهند هر حادثه کوچکی را بزرگ جلوه دهند و از آن، نتایج دیگری بگیرند.

وی در ادامه سخنانش، قطع گسترده برق و آب خانوار‌های روستایی را مسئله ای خواند که موجب نگرانی مردم شد و افزود:  برای مرمت خطوط توزیع، نیازمند راه هستیم لذا وزیر راه و شهرسازی به همراه دو معاون خود، در جلسه دیشب ستاد مدیریت بحران قول داد همه راه های اصلی و فرعی تا امروز باز شوند  و امیدواریم با کمک ۴۷۰ ماشین‌آلات سنگین هفت استان دیگر، بتوانیم طی فردا بازگشایی راه‌های روستایی را داشته باشیم.

وی  افزود: از حدود دو هزار و ۵۰۰ روستا در استان، راه حدود ۵۸۸ روستا قطع شده بود که این رقم اکنون به ۳۵۰ روستا کاهش یافته و مابقی نیز به طور عمده تا فردا بازگشایی خواهد شد.

وی در خصوص تعداد مشترکینی که برق شان قطع شده بود، گفت: بنابرگزارش ارائه شده از یک میلیون و ۴۶۷ هزار مشترک برق، حدود ۲۵۰ هزار مشترک قطعی برق داشتند که از این رقم، برق حدود ۲۶ هزار مشترک تا آخر امشب وصل می‌شود و برقراری برق حدود ۲۰ هزار مشترک باقی‌مانده تا فردا انجام خواهد شد بنابراین عمده مشکلات تا فردا رفع می شود.

دکتر نوبخت با بیان اینکه از ۷۱۰ هزار مشترک آب شهری گیلان ۶۴ هزار مشترک آب نداشتند، اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۵ مشترک آب ندارند که تا فردا وصل می شود اما ۳۴ هزار مشترک از ۳۲۰ هزار مشترک آب روستایی با قطعی آب مواجه هستند و یا افت فشار آب دارند که به محض برقراری برق، مشکل حل می شود.

Share