استاندار گیلان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران؛

عدم رفع قطعی برق مشترکانی از شهرها که معابرشان باز بوده، پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان گفت: رفع مشکل قطعی برق در مناطق سخت گذر، زمانبر است اما عدم رفع قطعی برق مشترکانی از شهرها که معابرشان باز بوده، پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع پنجشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور رئیسان سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور در رشت برگزار شد، به وضعیت خدمات رسانی در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد: طبق اعلام وزیر نیرو بارش برف در گیلان از یکشنبه شب تا روز سه شنبه، ۲۷ برابر میانگین کشور در محدوده زمانی مذکور بوده که ۸۵ درصد خطوط انتقال و شبکه های توزیع برق استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق ۲۵۰ هزار مشترک برق با اقدامات صورت گرفته به ۲۶ هزار مشترک در زمان برگزاری این نشست رسید، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مدیران شرکت توزیع و برق منطقه ای؛ حداکثر تا روز شنبه ، برق قریب به اتفاق مشترکانی که قطع شده، وصل می شود.

استاندار گیلان خطاب به مدیر شرکت توزیع برق استان بیان داشت: مردم می گویند رفع این اختلال در مناطق سخت گذر زمانبر است اما در همین چند قدمی ما و در بخش هایی از داخل شهرها از جمله شهر رشت همچون حمیدیان، رودبارتان، دانشسرا، پل عراق، شهدای گمنام، عینک ، پسیخان و … ده ها ساعت را بدون برق گذراندند که پذیرفتنی نیست این در حالی است که معابر اصلی شهر رشت دیروز گشایش یافت و بسیاری از مسیرهای فرعی درون شهری نیز قابل تردد بود.

دکتر زارع به قطعی انشعابات آب نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بخش اعظمی از این مشکل به دلیل نبود برق بوده، ادامه داد: بر اساس گزارش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، هنوز در برخی مناطق افت فشارآب وجود دارد.

استاندار گیلان بر لزوم برق رسانی هرچه سریع تر و حل مشکلات شبکه های ارتباطی در مناطق روستایی و نیز مناطق سخت گذر استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بر اثر بارش برف در گیلان، ۱۹ پست ۶۳ کیلوولت و دو پست فوق توزیع ۲۳۰ کیلوولت از مدار خارج شده بود؛ اظهار داشت: هم اکنون تنها یک پست برق در مدار قرار ندارد که بر اساس برنامه ریزی ها تا فردا این مشکل نیز برطرف می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: با توجه به بازگشایی معابر و راه ها، تمامی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها در روز شنبه دایر است.

وی با بیان اینکه اقدامات امدادی و خدمات رسانی با جدیت در حال انجام است، افزود: امروز نیز به صورت هوایی به اتفاق معاون رئیس جمهوری و نماینده اعزامی دولت به گیلان، بازدیدی از مناطق مختلف استان صورت گرفت و وضعیت بخش های متعدد بررسی شد.

دکتر زارع به دغدغه جدی همه مسئولان برای بازگشایی راه های روستایی اشاره و اضافه کرد: امیدوارم بر اساس اولویت بندی، اکثریت راه های روستایی تا فردا شب بازگشایی شود.

استاندار گیلان یادآور شد: آب شرب ۵۰۰ مشترک شهری استان قطع و هفت هزار و ۲۰۰ مشترک نیز با افت فشار آب مواجه هستند ضمن آنکه در روستاها نیز آب شرب پنج درصد مشترکان، قطع است که باید طی زمان کوتاهی، برطرف شود.

وی مجددا از صبوری و همکاری شایسته و خوب مردم استان تقدیر و خدمات رسانی اصناف مختلف استان در جریان برف اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مایحتاج مردم تا حد زیادی تامین بود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین تاکید کرد: در برآورد خسارات ناشی از برف میزان واقعی گزارش شود.

Share