رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار؛

شکارچی پلنگ در رودبار جریمه شد؛ پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی و ضبط اسلحه!

شکارچی پلنگی که در سال گذشته اقدام به شکار یک قلاده پلنگ کرده بود پس از تشکیل پرونده و معرفی به مقامات قضایی در حکم قطعی به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جریمه و ضبط اسلحه محکوم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رامین حسین زاده گفت: شکارچی پلنگی که در سال گذشته اقدام به شکار یک قلاده پلنگ کرده بود، پس از تشکیل پرونده و معرفی به مقامات قضایی در حکم قطعی به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جریمه و ضبط اسلحه محکوم شد.

وی افزود: بعد از دریافت گزارش مبنی بر شکار یک قلاده پلنگ توسط یک شکارچی غیرمجاز، مامورین این اداره با انجام تحقیقات و جمع‌آوری ادله با همکاری پلیس آگاهی این شهرستان، صحت گزارش را تایید کردند و بعد از اطمینان از وقوع عمل مجرمانه این شکارچی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با تشکلیل پرونده قضایی، وی را به مرجع قضایی رودبار معرفی کرد.

حسین زاده ادامه داد: این پرونده طی دو مرحله در محاکم قضایی شهرستان رودبار و دادگاه تجدید نظر استان رسیدگی شد.

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی شهرستان رودبار به جهت حسن توجه به مسایل محیط زیست، در خصوص حکم صادره خاطرنشان کرد: در رای قطعی صادره، این مجرم به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط اسلحه به نفع دولت محکوم شده است.

حسین‌زاده گفت: متاسفانه کشور ایران طی ۵۰ سال اخیر، دو گونه با ارزشمند گربه‌سان خود را از دست داده است و گونه‌های ببر هیرکانی و شیر ایرانی در ایران منقرض شده‌اند که باید همه مردم کمک کنند تا گونه‌های دیگری همانند پلنگ ایرانی منقرض نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در خصوص اقلیم شهرستان رودبار گفت: شهرستان رودبار به واسطه موقعیت اقلیمی خود در کمربند طلایی اکولوژیکی که به آن اصطلاحا اکوتون یا منطقه بین اقلیمی می‌گویند قرار دارد و دارای اقلیم بی‌نظیری به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری است که از مجموع هشت گربه‌سان موجود در ایران چهار گونه آن در این شهرستان وجود دارد که برای حفظ و حراست این میراث طبیعی با ارزش جا دارد مسوولین نگاه ویژه‌ای به این اقلیم داشته باشند.

Share