معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

سود سهام عدالت اوایل اسفند واریز می‌شود | اولویت پرداخت سود با مددجویان است

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را برای تمامی مشمولان واریز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن علائی در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت هستند که از این تعداد ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی افزود: به‌استناد قانون تجارت، سال مالی تمام این شرکتها منتهی به ۲۹ اسفند هر سال است، بنابراین مجمع عمومی این شرکتها تا ۴ ماه بعد از سال مالی یعنی تیرماه هر سال برگزار می‌شود و شرکتهای بورسی به‌استناد قانون بورس اوراق بهادار ۸ ماه از این تاریخ فرصت دارند سود سهام را واریز کنند، یعنی اگر در تیرماه مجمع عمومی شرکتها برگزار شود تا پایان اسفند فرصت پرداخت سود دارند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، پیگیریهای لازم از این شرکتها در حال انجام است تا سود مربوط به کلیه شرکتهای سهام عدالت وصول شود و سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را با تمامی مشمولان تسویه کنیم.

علائی با اشاره به این که در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از میران سود سهام عدالت پرداختی به مشمولان در سال جاری داشت، گفت: در سال ۹۵ به‌ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شده است و در سال ۹۶ هم به این میزان سهام ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته است، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود این رقم برای امسال بیشتر از سالهای گذشته باشد.

وی با بیان این که مشمولان سهام عدالت کسانی هستند که ثبت‌نام قطعی آنها انجام شده و اطلاعاتشان در سامانه سهام عدالت وجود دارد، ابراز کرد: بر این اساس شمار مشمولان این سهام بالغ بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آنها متفاوت است که بسته به ارزش سهام هر فرد، این مشمولان سود دریافت خواهند کرد.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: اولویت پرداخت سود سهام عدالت با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و بعد از آن سایر مشمولان، سود این سهام را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین با یادآوری این که در حال حاضر ۵ میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند، تأکید کرد: مشمولان برای دریافت سود باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به‌نشانی www.samanese.ir شماره شبای بانکی خود را در این سامانه درج کنند.

Share