رئیس ستاد انتخابات کشور؛

سه چهارم حوزه های انتخابیه به تجدیدنظر نیاز دارند | اطلس امنیت ستاد انتخابات تدوین شد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: سه چهارم حوزه های انتخابیه به تجدیدنظر (در بررسی صلاحیت داوطلبان) نیاز دارند تا رقابت واقعی شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور صبح دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام این ستاد برای  برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از دهم اردیبهشت که ستاد انتخابات تشکیل شد، از روند انتخابات آسیب شناسی انجام شد و براساس آن  برنامه آموزشی تدوین شد و  ۳ هزار نفر از فرمانداران، معاونین فرمانداران، بخشداران و سایر افراد ذیربط اجرای انتخابات  آموزش دیدند.برای ۳۲۰هزار از اعضای شعب هم دوره آموزشی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اطلس امنیت ستاد انتخابات تدوین و تامین اعتبارات صورت گرفته و ۵۸ هزار دستگاه احراز هویت وارد شد و در حال آماده سازی است.در این دوره بجز یک فرآیند یعنی  اخذ رأی و صندوق الکترونیکی، همه مراحل بصورت الکترونیکی انجام می شود.

عرف همچنین تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی براساس آخرین اصلاح قانون انتخابات در تاریخ سوم خرداد ۹۵ تشکیل شد و برای اولین بار هیات های اجرایی با ترکیب جدیدی تشکیل شد. ۱۱۲۳هیات اجرایی تشکیل شد و خروجی این هیبت های اجرایی، ۱۳۸۴۹ نفر تائید صلاحیت بود که ۸.۸ درصدتائید نشدند.

وی ادامه داد: تمام تعرفه ها چاپ و به استان‌ها منتقل شده است. دستگاه احراز هویت هم به استان ها فرستاده خواهد شد. پیش بینی اولیه ۵۵ هزار شعبه در سراسر کشور است که حدود ۳ هزار شعبه اضافه شده است.  در این دوره آمایش شعب انجام شده تا شاهد تراکم در مرحله آخر رای نباشیم و تا ساعت ۲۴ روز انتخابات رای گیری از تمام شرکت کنندگان انجام شود.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: سه چهارم از  ۲۰۸حوزه های ما برای ایجاد رقابت به تجدیدنظر نیاز دارد که امیدوارم این تجدیدنظر انجام شود تا بتوانیم انتخاباتی با رقابت قابل قبولی انجام شود.

Share