بخشی: جام نامجو فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ کشور است

سنگ‌اندازی کشورهای معاند برای لغو جام نامجو؛ ورزشکاران چینی چکاپ کامل می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به سنگ‌اندازی برخی دشمنان کشور در لغو مسابقات جام فجر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور چین، از هیئت ورزشی کشور چین برای حضور در جام فجر آزمایش‌های متعددی گرفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مریم بخشی ظهر شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی وزنه برداری انتخابی المپیک «جام نامجو»، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۶۸ ورزشکار، مربی، داور و مدرس از ۱۸ کشور حضور خواهند داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: جام نامجو فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ گیلان و کشور به اقصی نقاط جهان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر اینکه برگزاری با کیفیت این دوره از مسابقات، افزود: زیرساخت‌ها و استانداردهای ورزشگاه شش هزار نفری شهدای رشت از تجهیزات کافی و مناسبی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه تیم‌ها از دیروز وارد استان گیلان و در هتل‌های پیش بینی شده مستقر هستند، بیان کرد: این مسابقات از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار و اختتامیه این مسابقات نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان ۱۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

بخشی با اشاره به سیاه نمایی برخی کشورها در مجامع بین المللی در خصوص امنیت ایران، گفت: برگزاری این مسابقه به لحاظ حفظ آبروی ایران حائز اهمیت است که به همین منظور برای برگزاری و آماده سازی نهایی این ورزشگاه، همه افراد ذیربط، نهادهای اجرایی ۴۵ روز به صورت شبانه روز تلاش کرده‌اند.

وی به شیوع ویروس کرونا و حضور تیمی از چین در این مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: همه مناطق کشور چین آلوده به این بیماری نیست اما برای اطمینان بیشتر ویزا و ورزشکاران چینی در بدو ورود به استان از نظر پزشکی چک می‌شوند.

بخشی با تأکید بر اینکه تمام ورزشکاران حاضر در این مسابقات از وزارت بهداشت کشور متبوعه برگ سلامت دارند، اظهار کرد: ورزشکاران چینی چکاپ کامل می‌شوند.

افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی دهه فجر در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به پروژه‌های ورزشی قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر، گفت: ۱۲ پروژه با اعتبار و سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد تومانی در ایام الله دهه فجر با حضور وزیر ورزش افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این تعداد پروژه سرانه فضای ورزشی گیلان دوصدم افزایش می‌یابد.

بخشی استخر شهرستان رودبار، فاز اول استادیوم ورزشی رستم آباد، سالن چند منظوره فلکده رشت، پیست دوچرخه سواری سردار شهید «قاسم سلیمانی»، سالن تختی لاهیجان، زمین چمن کرکبی آستانه اشرفیه و چمن آستارا، آکادمی تخصصی تیر و کمان یادگار امام رشت را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مشاوره در قبل، حین و بعد از ازدواج در جامعه بیان کرد: در روزهای آینده رویداد ملی مشاوره تخصصی با عنوان همایش بزرگ مدرسین مراکز مشاوره کل کشور در شهرستان رشت جهت بروز کردن اطلاعات مراکز مشاوره در حوزه جوانان برگزار می‌شود.

Share