رئیس فدراسیون وزنه برداری:

سالن برگزاری مسابقات جام نامجو در رشت در حد استاندارد جهانی است

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: سالن مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت محل برگزاری رقابت های بین المللی جام نامجو در حد بسیار بالای استانداردهای جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: سالن مجموعه ورزشی شش هزارنفره شهدای رشت محل برگزاری رقابت های بین المللی جام نامجو در حد بسیار بالای استانداردهای جهانی است.

علی مرادی یکشنبه شب در حاشیه بازدید از سالن محل برگزاری رقابت های بین المللی جام نامجو  در رشت اظهار داشت: خوشبختانه مراحل آماده سازی این سالن به نحو شایسته ای انجام شده و فقط مسایل جزیی آن باقی مانده است.

وی افزود: با توجه به مراحل آماده سازی، نواقص این سالن به خصوص سیستم های گرمایشی و سرمایشی آن برطرف شده و هم اینک این سالن در حد بسیار بالای استانداردهای جهانی است و به طور حتم تا قبل از آغاز رقابت ها، مراحل آمادگی آن به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد:  امیدواریم بتوانیم این رقابتها  را در حد کیفی بسیار بالایی برگزار کنیم و به طور حتم با برگزاری و میزبانی موفق گیلان در این دوره ، شاهد برگزاری هرساله این مسابقات در این استان باشیم.

وی بیان کرد: برای میزبانی این رقابت ها، ارسلان زارع استاندار گیلان ، مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان و سایر مسئولان استان همکاری بسیار خوبی داشه و همچنین اعضای هیات وزنه برداری گیلان برای تکمیل و آماده سازی این سالن زحمات زیادی را کشیده اند که از این بابت از آنان تشکر می کنم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در ادامه به وضعیت تیم ملی نیز اشاره و تصریح کرد: تیم ملی وزنه برداری ایران اردوی مشترکی را با کشور اردن در تهران برگزار شد و سپس راهی رشت خواهد شد تا در رقابت های بین المللی جام نامجو حضور یابد که این دوره از رقابت ها، گزینشی المپیک نیز بشمار می رود.

مرادی خاطرنشان کرد: پس از اتمام رقابت های بین المللی جام نامجو به طور حتم تعدادی از وزنه برداران سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد و پس از آن نیز، حداکثر دو مسابقه گزینشی المپیک تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام می شود تا تکلیف نهایی وزنه برداران حاضر در المپیک مشخص شود.

وی به حضور تیم های شرکت کننده در مسابقات جام نامجو نیز اشاره و اظهار کرد: به طور حتم رقابت های جام نامجو رویداد بسیار بزرگی است و کشورها نیز طی هفته جاری به تهران خواهند آمد و از اواخر هفته نیز، سفر آنان به رشت شروع خواهد شد تا در رقابت های بین المللی جام نامجو حضور یابند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در ادامه گفت: به هرحال این دوره از رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو که به میزبانی گیلان در رشت برگزار می شود به دلیل کسب سهمیه المپیک از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار است و به طور حتم وزنه برداران زبده و نام آشنای جهان که تاکنون موفق به کسب سمهیه المپیک ۲۰۲۰ نشدند، در این دوره از رقابت ها حضور می یابند تا سهمیه  المپیک را کسب کنند.

وی اظهار کرد: همچنین هر کشور حداکثر با پنج وزنه بردار حق شرکت در رقابت های بین المللی جام نامجو را دارد تا برای کسب سهمیه المپیک با سایر رقبا مبارزه نمایند که این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل  ۶۱ کیلوگرم، ۶۷،  ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن از روز ۱۳ بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت آغاز و به مدت سه روز نیز ادامه خواهد یافت.

Share