مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبرداد:

سازماندهی تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر | راه اندازی مجتمع خدمات درمانی و توانبخشی

 مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از حدود ۳۳۰۰۰ نسخه دارویی و ۱۲۰۰ مورد خدمات درمانی ارائه شده توسط حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از حدود ۳۳۰۰۰ نسخه دارویی و ۱۲۰۰ مورد خدمات درمانی ارائه شده توسط حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بخشی از وظایف جمعیت‌ هلال احمر را رفع آلام و کمک به سلامت انسان‌ها برشمرد و گفت: از اولویت ‌های جمعیت هلال‌احمر در حوزه سلامت، کمک به تامین سلامت آسیب ‌دیده‌ترین بخش جامعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان توجه به ارزش‌های سازمانی این جمعیت را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به مردم باید شایسته و بایسته انجام شود و با رعایت استانداردها در ارائه خدمات سلامت به نیازهای اساسی مردم توجه جدی داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی مجتمع خدمات درمانی و توانبخشی و دارویی در استان گیلان اظهار کرد: این مرکز توسط جمعیت هلال احمر در یک مکان در خور شان مردم سزاوار استان در شهر رشت راه اندازی و درحال حاضر داروخانه جمعیت هلال احمر در آن مستقر شده و خدمت رسانی می نماید و در آینده نزدیک نیز حوزه درمان و توانبخشی با حمایت خیرین به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

ولی پور با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گیلان در ۹ ماهه سال جاری اذعان داشت: بیش از ۱۲۰۰ مورد خدمات درمانی و حدود ۳۳۰۰۰ خدمات دارویی و همچنین اجرای طرح ویزیت و خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته هلال احمر و هفته ملی سلامت، جمعاّ به ارزش ۱۱.۵۵۰.۰۰۰ ریال توسط حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان در ۹ ماهه سال جاری ارائه شده است.

مهدی ولی پور ضمن اشاره به سازماندهی تیم های درمان اضطراری تصریح کرد: جمعیت هلال احمر گیلان در بخش BHCU دارای ۱۶ تیم و در بخش RDH دارای ۶ تیم می باشد که با ۳۶۹ نفر داوطلب با تخصص های مختلف درمان اضطراری هموطنان را در مواقع حوادث پوشش می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اقدامات شاخص حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان، خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی بقاء در شرایط سخت در اردوگاه چاف، دریافت ۵۰۰ محموله واکسن مننژیت برای حجاج تمتع در سال ۹۸ از مرکز، برگزاری کمیسیون های مشورتی حجاج، واکسیناسیون مننژیت حجاج تمتع، اجرای طرح ملی فشار خون همزمان با برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان، دریافت واکسن (ب ث ژ) از انستیتو تهران، اجرای ویزیت رایگان – فشار خون و تست قندخون با همکاری استانداری درطرح جلوگیری از کم تحرکی زنان در لاکانشهر و واکیسناسیون زائران عتبات عالیات در اربعین از اقدامات شاخص این حوزه است که می توان به آن اشاره کرد.

Share