در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با رییس سازمان فضایی ایران مطرح شد

ساخت پارک فضایی و ایجاد مرکز تفریحات فضایی از طریق ماهواره‌در منطقه آزاد انزلی

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با رییس سازمان فضایی ایران مطرح شد: توسعه زیرساخت های گردشگری با ایجاد پارک فضایی در منطقه آزاد انزلی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدولی روزبهان در دیدار با دکتر مرتضی براری معاون رییس وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران با پیگیری تفاهم نامه همکاری منعقد شده در خصوص ایجاد پارک فضایی در نوار ساحلی فاز تجارت و گردشگری تبادل نظر کردند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این نشست با اشاره به افزایش ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی و لزوم افزایش خدمات به گردشگران بیان کرد: استان گیلان و به خصوص منطقه آزاد انزلی از ظرفیت های بالقوه گردشگری برخوردار است و در کنار این ظرفیت های ویژه، توسعه زیر ساخت های گردشگری به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی، افزایش ماندگاری گردشگر و ایجاد فرصت اشتغال و درآمد پایدار برای جوامع محلی از مهم ترین برنامه های این سازمان است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بکارگیری از ظرفیت های بخش خصوصی به منظور ایجاد پارک های فضایی بیان کرد: ساخت پارک فضایی و ایجاد مرکز تفریحات فضایی به منظور رصد آنلاین زمین از طریق ماهواره ها، حرکت در فضا و بی وزنی با ابتکار و شیوه های نوین موجب افزایش حضور و رضایتمندی گردشگران می شود و ایجاد تمایز در بخش گردشگری به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

در ادامه دکتر مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و تفاهم نامه منعقد شده بیان کرد: با توجه به جایگاه رو به رشد گردشگری فضایی در سطح جهان، باید از ظرفیت های متنوع گردشگری داخلی در جهت توسعه گردشگری فضایی بهره برد، و تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای طرح شبیه سازی آسمان در زمین، در این منطقه بوده که به زودی اجرا خواهد شد.

وی دلیل انتخاب منطقه آزاد انزلی را استقبال گردشگران فراوان از این منطقه اعلام کرد و افزود: اقتصاد گردشگری فضایی در دنیا بسیار فعال و پویا است و در نظر داریم یکی از مدل های موفق دنیا در زمینه گردشگری فضایی را در این منطقه اجرا می کنیم.

گفتنی است پیش از این تفاهم نامه همکاری سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور شناخت هر چه بهتر ظرفیت ها و توانمندیهای دو سازمان و احداث طرح پایلوت منطقه گردشگری فضایی (پارک موضوعی فضایی)در این منطقه و با هدف بهره مندی از ظرفیتهای علمی و عملی سازمان فضایی ایران و ظرفیتهای گردشگری منطقه آزاد انزلی؛ در راستای ایجاد منطقه گردشگری فضایی به امضاء طرفین رسید.

Share