فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

زمین‌خواری ۸۶ میلیارد ریالی در رودسر کشف شد | ۲ متهم ۴۵ و ۳۲ ساله دستگیر شدند

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف یک فقره زمین‌خواری اراضی مزروعی به ارزش بیش از ۸۶ میلیارد ریال در شهرستان رودسر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف یک فقره زمین‌خواری اراضی مزروعی به ارزش بیش از ۸۶ میلیارد ریال در شهرستان رودسر خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه رئیس و کارشناس یکی از ادارات شهرستان رودسر بدون انجام تشریفات قانونی با جعل امضا، اقدام به صدور مجوز ساخت و تغییر کاربری زمین‌های مزروعی کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از تحقیقات همه جانبه پلیسی و بررسی مستندات و آثار به دست آمده صحت وقوع جرم محرز شد افزود: متهمان با جعل امضا سایر اعضا، مجوز تغییر کاربری ۱۶ هزار و ۸۲۰ متر زمین مزروعی خارج از طرح هادی را صادر کرده بودند.

وی بیان داشت: پس از هماهنگی قضائی ۲ متهم ۴۵ و ۳۲ ساله در خصوص این پرونده دستگیر و در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه متصرفان اقدام به ساخت تعدادی ویلا در زمین‌های مورد نظر کرده‌اند ادامه داد: با دستور قضائی از ادامه ساخت و ساز‌ جلوگیری به عمل آمد.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این زمین‌ها را بیش از ۸۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند خاطرنشان کرد: متهمان با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اعلام اینکه پلیس در بحث برخورد با زمین‌خواری تمام تلاش خود را به کار گرفته است خاطرنشان کرد: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست‌اندازی متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

Share