با برتری مقابل رقیب آلمانی

راه صعود به المپیک هموار شد؛ راه‌یابی بهمنیار به دیدار رده‌بندی لیگ جهانی کاراته دوبی

عضو گیلانی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان با برتری مقابل رقیب آلمانی به دیدار رده‌بندی لیگ جهانی کاراته دوبی ۲۰۲۰ راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین مرحله رقابت‌های کاراته وان پریمیر لیگ در سال ۲۰۲۰ با حضور ۵۷۱ کاراته‌کار از ۸۵ کشور جهانی به میزبانی دوبی از امروز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه آغازشده و به مدت سه روز به طول می‌انجامد.

سارا بهمنیار، ملی‌پوش گیلانی وزن ۵۰ کیلوگرم کشورمان پیش از آغاز سومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ با کسب با کسب ۵۰۴۷٫۵ امتیاز در مکان پنجم ایستاده و یکی از سه ورزشکاران صعودکننده در این وزن به شمار می‌رود.

وی در لیگ جهانی دوبی در نخستین گام با قرعه استراحت در وزن ۵۰ کیلوگرم روبه‌رو شد؛ در این وزن ۳۵ کاراته‌کار از ۲۹ کشور جهان حضورداشته و بهمنیار در گام دوم به مصاف نادیا گومز از اسپانیا رفت.

بهمنیار برخلاف پیش‌بینی‌ها مقابل گومز با نتیجه پنج بر سه تن به شکست داده و چشم‌انتظار صعود این ورزشکار به دیدار فینال ماند! گومز مقابل آسیا آگوس از ایتالیا با نتیجه دو بر صفر، مقابل سارا هوبریخ از آلمان با نتیجه سه بر یک و مقابل آیچا سیاح از مراکش با نتیجه پنج بر دو به پیروزی رسیده و به دیدار فینال راه یافت.

با توجه به صعود گومز به دیدار فینال، بهمنیار جواز حضور در رقابت‌های شانس مجدد برای کسب مدال برنز را پیدا کرد؛ وی در نخستین دیدار در این جدول به مصاف آسیا آگوس از ایتالیا رفته و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

بهمنیار در دومین دیدار در جدول شانس مجدد به مصاف سارا هوبریخ از آلمان رفت؛ کاراته‌کار آلمانی پیش از آغاز کاراته وان دوبی مجموع امتیازاتش را به عدد ۴۱۷۷٫۵ رسانده و بافاصله ۸۷۰ امتیازی نسبت به بهمنیار در رده دهم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده است.

ملی‌پوش گیلانی درحالی‌که با یک امتیاز از هوبریخ عقب‌افتاده بود خیلی زود به بازی بازگشت و با نتیجه سه بر یک رقیب آلمانی را با شکست بدرقه کرد؛ بهمنیار برای کسب نشان برنز روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه به مصاف آیچا سیاح از کشور مراکش می‌رود.

رقیب مراکشی دو نشان طلای رقابت‌های قهرمانی افریقا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و همچنین نشان نقره رقابت‌های قهرمانی افریقا ۲۰۱۸ را در کارنامه ورزشی خود دارد.

ران ران لی از کشور چین و بتینا پلانک از کشور لهستان در سوی مقابل جدول، دیگر دیدار مرحله رده‌بندی را برای کسب نشان برنز برگزار می‌کنند.

کاراته‌کار کشور ترکیه طبق انتظار یک پای فینال کاراته وان دوبی است؛ سراپ اوزچلیک مقابل لوچرزیا مولگورا از ایتالیا با نتیجه سه بر صفر، مقابل اوزونا مورالس از اسپانیا با نتیجه یک بر صفر، مقابل لی ران ران از چین با نتیجه دو بر یک و مقابل بتینا پلانک از کشور اتریش با نتیجه شش بر یک به پیروزی رسیده و به فینال راه یافت.

به گزارش فارس، بهمنیار مقابل آیچا از مراکش و لی از چین مقابل بتینا از اتریش در دیدار رده‌بندی و سراپ اوزچلیک از ترکیه مقابل نادیا گومز از اسپانیا در دیدار فینال وزن منفی ۵۰ کیلوگرم روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه صف‌آرایی می‌کنند.

لیگ جهانی سالزبورگ ۲۰۲۰ در تاریخ نهم تا یازدهم اسفندماه و لیگ جهانی رباط ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اسفندماه دو آوردگاه بزرگ باقی‌مانده در راه کسب سهمیه المپیک بوده و کاراته‌کارها می‌توانند به امتیازات المپیکی خود اضافه کنند.

Share