ویروس کرونا؛ چین ۵۶ میلیون نفر را قرنطینه کرده است

رئیس جمهوری چین: وضعیت خطرناک است| چین طی ۱۰ روز یک بیمارستان هزار تختخوابی می‌سازد

با گسترش ویروس کرونا در چین، مقامات این کشور حوزه قرنطینه بهداشتی را در استان هوبئی افزایش داده‌اند و اکنون ۵۶ میلیون نفر در قرنطینه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی گسترش ویروس کرونا در چین، مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که یک بیمارستان را ظرف ۱۰ روز و یک بیمارستان دیگر را ظرف دو هفته آینده در شهر «ووهان»، مرکز شیوع این ویروس خواهند ساخت.

خبر ساخت نخستین بیمارستان در شهر ووهان چین که یک بیمارستان یکهزار تختخوابی است به همراه ویدئوهایی که از فعالیت بیل‌های مکانیکی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع حکایت دارد، روز جمعه منتشر شد. ابتدا گفته شد که این بیمارستان ظرف شش روز ساخته می شود و سپس روزنامه های چینی نوشتند که این بیمارستان طی ۱۰ روز ساخته خواهد شد و در روز سوم فوریه (۱۴ بهمن) افتتاح می شود.

بیمارستان دوم نیز که در شهر «ووهان» ساخته می شود بیمارستانی ۱۳۰۰ تختخوابی خواهد بود.

هر دوی این بیمارستان‌ها با هدف بستری کردن مبتلایان به ویروس کرونا ساخته می شود و ساخت آنها گویای نگرانی مقامات چینی از گسترش ابتلا به این ویروس است.

رئیس جمهوری چین: وضعیت خطرناک است

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز شنبه ضمن «خطرناک» خواندن وضعیت هشدار داد که سرعت شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. وی با این حال ابراز اطمینان کرد که چین در نهایت بر این ویروس غلبه خواهد کرد.

از سوی دیگر چین در تازه‌ترین تمهدیداتی که برای کنترل گسترش این ویروس به اجرا گذاشته است دستور ممنوعیت استفاده از خودرو را در شهرهایی که در قرنطینه هستند صادر کرد.

این ممنوعیت در شهر ووهان و ۱۶ شهر دیگر برای خودروهای عمومی و شخصی به اجرا گذاشته شده است تا مانع شیوع این ویروس شود.

از سوی دیگر هنگ‌کنگ در ارتباط با شیوع ویروس کرونا، اعلام وضعیت اضطراری کرده و اعلام کرده است که مدارس ابتدایی و راهنمایی برای دو هفته پس از تعطیلات سال نو چینی همچنان بسته خواهند ماند. با این اقدام مدارس ابتدایی و راهنمایی هنگ‌کنگ تا روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) تعطیل خواهند بود.

هنگ‌کنگ اعلام کرده است که پنج مورد ابتلا به این ویروس را در این شهر شناسایی کرده است.

مقامات چین از کسانی که از مناطق آلوده به این ویروس در چین به خانه باز می گردند خواسته‌اند که به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا اگر مبتلا به این ویروس شده باشند، باعث شیوع آن در جامعه نشوند.

ویروس کرونا؛ چین ۵۶ میلیون نفر را قرنطینه کرده است

با گسترش ویروس کرونا در چین، مقامات این کشور حوزه قرنطینه بهداشتی را در استان هوبئی افزایش داده‌اند و اکنون ۵۶ میلیون نفر در قرنطینه هستند.

این تمهیدات با این هدف صورت می گیرد که از گسترش این ویروس که نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، جلوگیری شود.

پنج شهر دیگر از استان هوبئی به ۱۳ شهر قبلی که در قرنطینه بودند اضافه شده‌اند.

مقامات چینی همچنین اقدامات مرتبط با قرنطینه ملی خود را به حمل و نقل عمومی نیز گسترش داده اند و تمام انواع حمل و نقل عمومی به مقصد شهرهای قرنطینه شده را متوقف کرده‌اند.

همچنین با افزایش شمار افراد مبتلا به این ویرس تاکنون ۱۲۸۷ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند در قرنطینه قرار گرفته اند. مقامات چین اعلام کرده‌اند که تاکنون ۴۱ نفر جانشان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

این ویروس کشنده در حالی در حال گسترش در چین است که مردم این کشور جشن‌های سال نو چینی را آغاز کرده‌اند، با این حال بسیاری از جشن‌ها از بیم گسترش این ویروس لغو شده‌اند.

این ویروس در حال حاضر به اروپا هم رسیده است و سه مورد ابتلا به آن در فرانسه تایید شده است. یک مورد در شهر بوردو در غرب فرانسه و دو مورد نیز در اطراف پاریس مشاهده شده است.

از سوی دیگر یک مورد ابتلا به این ویروس هم در استرالیا یافت شده است. پیش از این مواردی از ابتلا به این ویروس در کره جنوبی، ژاپن، تایوان، تایلند و آمریکا نیز مشاهده شده بود. هنوز مقامات ایرانی گزارشی از احتمال ابتلای فرد یا افرادی به این ویروس در ایران منتشر نکرده‌اند.

مقامات چین از کسانی که از مناطق آلوده به این ویروس در چین به خانه باز می گردند خواسته اند که به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا اگر مبتلا به این ویروس شده باشند، باعث شیوع آن در جامعه نشوند.

Share