در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان مطرح شد:

دستگاه‌های اجرایی و ادارات موظف شدند تا فردا شب مشکلات را مرتفع کنند

نوبخت با تاکید بر تعامل و تلاش بیش از پیش دستگاه های اجرایی برای حل هر چه زودتر مشکلات، گفت: همه مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و ادارات در این نشست موظف شدند تا ظهر فردا و حداکثر تا فردا شب مشکلات را مرتفع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امشب در نشست ستاد مدیریت بحران گیلان از اختصاص تنخواه ۵۰ میلیارد تومانی برای حل مشکلات ناشی از بارش برف در گیلان خبرداد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تهیه تجهیزات برق، تسریع برق رسانی و وصل مجدد برق مشترکان اختصاص می یابد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به مطرح شدن موضوع مشکلات بارش شدید برف در گیلان در جلسه هیات دولت، افزود: به شخصه ماموریت دارم برای حل مشکلات دستورات لازم را صادر کرده و تا رفع این مشکلات در گیلان و منطقه حضور داشته باشم.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی گیلان بسته شدن راه ها بر اثر بارش شدید برف و ازدحام خودروها در مسیرها بود که مانع تردد ماشین آلات راهداری برای برف روبی و باز کردن راه ها می شد.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: طبق گزارش پلیس راه، ۸۰ درصد مسافران به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در راه مانده و سبب ایجاد مانع و ترافیک شدند.

نوبخت در ادامه با اشاره به گشت هوایی ۲ ساعته با بالگرد و بازدید و بررسی مشکلات مناطق مختلف استان افزود: در ادامه این بازدید در شهر رشت هم به صورت میدانی از خیابان ها و محله های مختلفی دیدن کرده و مشکلات را از نزدیک مشاهده کردم.

وی همچنین با تاکید بر تعامل و تلاش بیش از پیش دستگاه های اجرایی برای حل هر چه زودتر مشکلات، گفت: همه مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و ادارات در این نشست موظف شدند تا ظهر فردا و حداکثر تا فردا شب مشکلات را مرتفع کنند.

وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست با اشاره به حضور گروه های راهداری در مناطق مختلف برای بازگشایی راه ها، گفت: سرعت بارش برف، بروز طوفان و بوران شدید تا حد زیادی بر مشکلات افزود.

محمد اسلامی، با تاکید بر اولویت بندی وظایف و کارکردهای دستگاه های ذیربط برای حل مشکلات قطع برق و آب مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات با گروه های مختلف راهداری برای بازگشایی راه ها به ترتیب اولویت در اختیار عملیات اجرایی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این نشست بااشاره به پیش بینی های هواشناسی و صدور اطلاعیه های هشدار دهنده از سوی ستاد بحران کشور و استان، گفت: بسیاری از مشکلات در مسیر ها و جاده های اصلی به دلیل توجه نکردن به این هشدارها و مجهز نبودن مسافران بود.

اسماعیل نجار باتاکید بر افزایش همکاری مردم با مسوولان برای حل مشکلات ناشی از بارش برف، افزود: با توجه به حجم و گستردگی برف در شهرستان های مختلف، بسته شدن راه ها طبیعی بود اما با تعامل مردم و کمک به مسوولان این مشکلات در کوتاهترین زمان حل می شود.

استاندار گیلان نیز با اشاره به تداوم خدمات رسانی برای عادی شدن اوضاع در گیلان، گفت: تلاش های دستگاه های امداد و خدمات رسان گیلان برای کاهش مشکلات بارش برف و عادی شدن اوضاع در گیلان ادامه دارد.

ارسلان زارع افزود: بیش از ۵ هزار نفر از مسافران گرفتار در برف و سرمای جاده امام زاده هاشم-سروان در مکان های امن اسکان داده شدند.

Share