رمضانپور نرگسی مطرح کرد؛

در دیدار با دکتر نوبخت ۳ مبحث مهم در خصوص تراموا بررسی و رفع مشکل شد

رمضانپور با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای گفتگو و دیدار با دکتر نوبخت، اظهار داشت: در این جلسه و پیرامون بحث شورای عالی ترافیک و کارشناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صحبت‌های لازم و رایزنی‌ها صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور نرگسی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورا، با اشاره به فرارسیدن ماه بهمن و در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، از رضا رسولی و ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت تقدیر و تشکر کرد و گفت: دوستان روز یکشنبه در تهران حضور داشتند و آقای دکتر رسولی دیداری با معاون وزیر کشور داشتند که جزئیات جلسه را ایشان توضیح خواهند داد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای گفتگو و دیدار با دکتر نوبخت، اظهار داشت: در این جلسه و پیرامون بحث شورای عالی ترافیک و کارشناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صحبت‌های لازم و رایزنی‌ها صورت پذیرفت. در موضوع دیگر اینکه متوجه شدیم علیرغم آنکه ما برای شهر رشت حدود ۲ سال تلاش کردیم تا پروژه تراموا دارای ردیف شود، شهر شیراز به‌واسطه ارتباطات خود بدون طی روال ۲ ساله، قرار است روز ۱۷ دی‌ماه به‌عنوان اولین شهر کشور اقدام به کلنگ زنی تراموا نماید و به همین دلیل پیگیر شدیم تا پیش از آن ما می‌بایست مجوز شورای عالی ترافیک کشور اخذ شود و برای همین موضوع هماهنگی‌های لازم انجام شد تا پیش از روز ۱۵ بهمن این کار انجام شود.

رمضانپور افزود: موضوع دیگر بحث خرید واگن‌های تراموا به ارزش ۱۷۰ میلیون یورو می‌باشد که با توجه به آنکه شورای اقتصاد حدود ۲ هزار واگن برای کلان‌شهرها در نظر گرفته بود، نام رشت نیز به آن لیست اضافه شد.

در ادامه نیز رضا رسولی عضو شورای شهر رشت با تشکر از احمد رمضانپور بابت هماهنگی‌های لازم جهت دیدار با معاون رئیس‌جمهور، گفت: این‌که بتوان در فرصتی کوتاه یک جلسه در سطح کلان و آن‌هم یک جلسه مؤثر برگزار کرد بسیار سخت است و یک موهبت برای شهر رشت است.

وی افزود: در خصوص جلسه با دکتر جمالی نژاد می‌بایست بگویم که جلسه خوبی برگزار شد ولی این جلسه با بیم و امیدهای خاصی همراه بود؛ اما جلسه با دکتر نوبخت، جلسه بسیار باکیفیتی بود.

رسولی تأکید کرد: ورود به لابی بزرگ حمل‌ونقل در کشور بسیار سنگین و مهم است و امیدوارم بتوانیم این مسیر را برای شهر رشت ادامه دهیم.

Share