رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در گفتگو با دیارمیرزا؛

دریافت مابه ‌التفاوت از قبور اجساد تدفین شده در بقاع متبرکه شهرستان رشت صحت ندارد

کریمی گفت: این حرف که اوقاف با کسانی که ۸ یا ۹ سال است قبر خریداری کردند و بعد از دفن متوفی با بازماندگان تماس گرفته شده تا مابه التفاوت پرداخت کنند، صحت ندارد و بنده این خبر را کاملا تکذیب می کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام کریمی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: فروش قبور در بقاع متبرکه از گذشته رسم بوده و بسیاری از مردم که تمایل برای داشتن قبر در بقاع دارند، اقدام به خرید می کنند.

کریمی افزود: هنگام پیش فروش قبور در برگه ای که به متقاضی داده شده، عنوان می گردد که قبر خریداری شده پیش فروش است و در هنگام دفن میت به قیمت روز محاسبه می گردد و باید مابه التفاوت آن را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این حرف که اوقاف با کسانی که ۸ یا ۹ سال است قبر خریداری کردند و بعد از دفن متوفی با بازماندگان تماس گرفته شده تا مابه التفاوت پرداخت کنند، صحت ندارد و بنده این خبر را کاملا تکذیب می کنم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با بیان اینکه پایگاه خبری که این اخبار را نشر می‌دهد در حد پاسخگویی نمی داند، گفت: هر کسی که چنین ادعایی دارد که چنین اتفاقی در بقاع متبرکه افتاده است، مستنداتش را بیاورد و ما حتما پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است طی روزهای اخیر یکی از کانالهای خبری مدعی شده که اعضای هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) با افرادی که طی سالیان گذشته قبور خریداری نموده اند و حتی متوفی در آن تدفین شده، تماس گرفته و طلب ما به التفاوت مبلغ قبر کرده اند.

 

Share