سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد

درخواست صدور فوری شناسنامه فقط تا فردا امکان‌پذیر است

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که به هر دلیل فاقد شناسنامه هستند می‌توانند تا فردا برای ثبت‌نام شناسنامه جدید و شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیف الله ابوترابی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفند اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور از هفته‌های پیش کارگروهی را برای این مسئله تشکیل داده است و در هر استان و شهرستان تمهیدات لازم  برای ارائه خدمات از سوی سازمان ثبت احوال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت در انتخابات نیازی به داشتن کارت ملی یا کارت هوشمند ملی نیست، گفت: فقط به همراه داشتن شماره کارت ملی و اصل شناسنامه الزامی است که در همین زمینه ادارات ثبت احوال در سراسر کشور آمادگی ارائه شماره کارت ملی به هموطنان هستند و افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در سراسر کشور شماره ملی خود را دریافت کنند.

ابوترابی درباره افرادی که به هر دلیلی شناسنامه‌ها آنها مفقود و یا از بین رفته است نیز تصریح کرد: کسانی که تا ۳۰ بهمن اقدام به درخواست شناسنامه در ادارات ثبت احوال کشور کنند در بازه زمانی اول و دوم اسفند شناسنامه‌ها آنها صادر و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: بر همین اساس افراد فاقد شناسنامه تا فردا فرصت دارند برای ثبت‌نام و دریافت شناسنامه خود برای شرکت در انتخابات اقدام کنند و پس از این تاریخ فرایند ثبت‌نام برای افراد فاقد شناسنامه تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس انجام نمی‌شود.

وی در پایان گفت: در روزهای یکم و دوم اسفند دفاتر و ادرات ثبت احوال در سراسر کشور فعال خواهند بود و در واقع در روز پنج شنبه فعالیت ادارات ثبت احوال تا ساعت ۱۶ و روز جمعه دوم اسفند فعالیت ادارات تا پایان زمان رأی گیری خواهد بود.

Share